"Így töretik át egy kapitalisztikus alakulat kedvéért a nemesi adómentesség, bár mellette sokan harcolnak, az 1832-36-i országgyűlésen az öreg gróf Cziráky Antal országbíró a nemesi hídvámmentesség megszüntetésében az ősi alkotmány eltemetését siratja, de az országgyűlés eleget tesz Széchenyi kívánságának." (Szekfű Gyula: Magyar Történet V.)
Valamint:
"A hídépítés ellenzői a törvényjavaslat tárgyalása során még utoljára megpróbálkoztak a terv meghiúsításával: érvük az volt, hogy felesleges ezt a munkát angol szakemberekkel végeztetni. Főleg a Hoffmann testvérek és Maderspach Károly vashámor-tulajdonosok ajánlatára, valamint a vállalatuknak a hídépítés terén elért újításaira hivatkoztak. Maderspachék valóban építettek vashidakat, úttörő jellegű szerkezetük a vonórudas ívhíd technológia volt, melynek segítségével 56 méteres nyílást is sikeresen áthidaltak. A Pestet és Budát összekötő hídra vonatkozó ajánlatukban a legnagyobb nyílás 114 méter lett volna a Clark által tervezett 202 méteres helyett."
Ez a rémületesen buta zsebdiktátor, a gönci hordó formáját lassan kinövő vidéki futballista azt mondta, minden új építést elleneznek, a Lánchíd is ezek közé tartozik.
Azzal most nem akarok foglalkozni, mi a különbség a Lánchíd és a csúti keskenyvágányú között.