„Osztie Zoltán szerint jelenleg Orbán Viktorhoz hasonló,
a kormányfői posztra alkalmas politikus a Fideszben sem nagyon akad, a magyar
történelem ismert alakjai közül pedig leginkább Szent István királyhoz mérhető
a miniszterelnök.”
Ritkán értek egyet papokkal, de most
tökéletesen. Indoklásul ideteszek egy részletet a könyvemből, amit Ezerév
ideiglenes címmel kezdtem írni évekkel ezelőtt és két éve fejeztem be. Néhány
oldalas bejegyzést készültem írni ide, ebbe a blogba arról, miért olyan a mi
népünk, ami mindinkább elviselhetetlenné teszi. Négyszáz oldalas könyv lett
belőle. Azoknak mondom, akik egy másik helyen
értesültek a könyv írásáról: azért nem olvashatják sehol, mert Magyarországon
jelenleg nincs kiadó, ami meg meri jelentetni. Nem mintha fel akarnám menteni bármelyik
beszari társaságot, de azt ezzel az idézettel valamelyest elismerem, nem
alaptalan a félelmük. Íme a részlet (ez a könyv vége, az összefoglalás, az előtte
lévő 350 oldal az itt olvashatók bizonyítása):
„Na akkor. Volt
nekünk egy nagy hatalmas királyunk, a történészek egy része I. Istvánnak
nevezi, de leginkább Szent Istvánként ír róla boldog-boldogtalan. Mit tudunk
róla?
Nem tudjuk,
mikor született. Azt sem tudjuk, hol született. Nem tudjuk, hol és mivel telt
az ifjúkora. Nem tudjuk, volt-e része bármilyen nevelésben, oktatásban. Úgy
tudjuk, megkeresztelték, de azt nem tudjuk, ki tette ezt, mikor és hol. Úgy
tudjuk, megházasodott, de nem tudjuk, mikor és hol, a német források ebben az
ügyben bizonytalanok, de azokból legalább következtetni lehet. A magyar
forrásokról mindjárt. Úgy tudjuk, megkoronázták, de nem tudjuk, honnan
származik a koronája és ki tette a fejére – az időpontot határozottan állítjuk,
noha megbízható forrás erről sincs. Azt írja boldog-boldogtalan, hogy
megalapította a magyar államiságot és a kereszténységet.
I. Istvánról és
az ő uralkodásáról nincs egyetlen hitelt érdemlő írásos dokumentumunk sem.
Minden vele kapcsolatos „adatunk” forrása valamely krónika vagy „legenda”, amik
szájhagyomány és egyéb mesélések alapján íródtak, valamint néhány,
évszázadokkal később előkerült másolat, amiről azt állítjuk, hogy az eredetije
István idejéből való. De minthogy az eredetit soha senki nem látta és a
„másolatok” többszáz kilométerre innen készültek, ugyancsak többszáz évvel
később, elég nehéz az illető uralkodóról legalább hozzávetőleges képet
alkotnunk. Nem baj, a mi történészeink azért ezt megteszik, méghozzá
szemrebbenés nélkül állítva adatokat, amik nem léteznek, amikről ők is tudják,
mert tudniuk kell, hogy soha nem is léteztek. Ezzel szemben mélységesen
hallgatnak arról az egyetlen, mindenki által látható, de soha senki által nem
elemzett forrásról, ami különben minden követelménynek megfelel: a koronázási
(mise) paláston látható ábrázolásról. Mely szerint (miképp már részleteztem) a
mi első uralkodónk egy nagyjából 155-160 centiméteres, rövidkarú, tömpekezű
alak volt, nyilvánvalóan olyan, ami a különféle kortársi írásoknak megfelelően
illeszkedik a kor magyarjainak külleméhez. Ebből persze semmiféle egyéb
következtetést nem lehet levonni, ilyen volt és kész, legföljebb a hatalmas
termetű daliát megjelenítő szobrokat és festményeket kellene az őket megillető
helyen tárolni. Az ilyen „művészeti alkotások” alapján készült jellemrajzokkal
együtt. Ezen kívül az sem kerül szóba egyetlen történelmi munkában sem, hogy
ezen a paláston, a királyéval közel azonos méretben megörökíttetett Liudolf
Gizella, a királyné, ami legalábbis szokatlannak nevezhető az uralkodói
jelképek sorában. Amiből viszont már szükséges volna levonni bizonyos következtetéseket.
(Ha valaki a szememre vetné a Monomakhosz-korona Zoé és Theodora ábrázolását,
annak figyelmébe ajánlom, hogy nevezett nők nem királynék voltak, hanem
Monomakhosz császár társuralkodói – ez az a korona, amit I. András kapott a
bizánci császártól, ráadásul valószínűleg női korona, de ez már megint egy
másik történet.)
Miután
tisztáztuk, hogy első, mindmáig legnagyobbra tartott, hihetetlen mennyiségű
tódítással ránk tukmált királyunkról lényegében semmit nem tudunk, és
megállapítottuk a magyar történészek elég mélyen el nem ítélhető felelősségét
ebben a mai napig tartó hazugságáradatban, még valamit jegyezzünk meg: a főbűnös azért ebben is az I. István nevű
király. A történészek halandzsázása azért folytatódhat zavartalanul a
hét vezér, a vérszerződés, Árpád apánk, a honfoglalás és a kalandozások után
még mindig mindenféle dokumentum nélkül István történetével, mert ő nem gondoskodott maradó dokumentumok és
tárgyak létrehozásáról. Ha egy kicsit is foglalkozott volna
egyébbel, mint a nép sanyargatásával és a kereszténység fertőzésének kíméletlen
terjesztésével, akkor természetes kötelességének tartja az események hiteles
rögzítését, oklevelek íratását és azoknak a számukra épült kőházakban való,
évszázadokra biztonságos elhelyezését, építészeti- képző és iparművészeti holmik
megrendelését és azok szakszerű tárolását – egyszóval mindazt, ami tőle
nyugatra ezerévek óta tudható gyakorlat volt. Ami nem hagyomány, hanem
kötelezettség. (Hogy miért fogadom el a nép sanyargatásáról szóló tudósításokat, ha
nincs elfogadható dokumentumunk Istvánról? Mert erről a „tevékenységéről” van hiteles
– bizánci és német – forrásunk, és mert minden egyéb bizonyíték ezt teszi
nyilvánvalóvá.)
Közjegyzőket
ismerünk az i.e. 2750. évből. Az Írnok szobra 2600-ból való. Mármint az időszámítás előtt 2600-ból. Elég fontos
foglalkozás lehetett, ha szobrot is faragtak róla:
A különféle
ókori kultúrák közvetítésével a közjegyzőség eljutott a „barbárokhoz” is. A mai
Nyugat-Európában a 10. század közepére egységesítették a közjegyzői
hivatalokat, úgy értem, valamennyi birodalomban. Kötelező volt. Azaz lett volna
honnan tanulni.
Ha a mi nagy
királyunkat bármi érdekli a pusztító hatalmi tébolyán kívül. Aminek mindent
alárendelt, amiért képes volt meghunyászkodni is, amikor nála erősebbel
találkozott, amiért hajlandó volt elviselni egy feleséget a nő kíséretével
együtt, akikben persze kizárólag a gyűlöletes idegent látta, és nem a
lehetőséget egy értelmes, a tisztességes és alapos utókor számára is elismerendő,
működőképes királyság és ország felépítésére. A dokumentumok és bármilyen más megmaradó
tárgy hiánya sokmindent mutat, de valamennyi jelenség fundamentuma az ebből
következő tény: I. István egy kereszténységet
szimbolizáló koronával megkoronázott törzsfőnök volt. Aki egy
pillanatra sem tudott, valószínűleg nem is akart kiszabadulni a törzsi keretek
közül. Aki a rengeteg ingerből csak azokat bírta kiválasztani, amik a hatalmi
tébolyát katalizálták. Akinek a sok között talán a legnagyobb bűne, hogy a népből is a rosszat hozta elő, ami rossz
egy évezred alatt csak annyit változott, hogy fokozatosan romlott tovább. Ha
voltak olyan képességei, amik kiemelték a tömegből (kellett hogy legyenek,
többször utaltam rá, nem volt a szó hagyományos értelmében buta), azokat
kizárólag arra használta, hogy a törzsszövetségi hierarchiát (család, nagycsalád,
nemzetség, törzs) egységessé alázza, hogy egyforma alattvalóként kezelje a
nemzetségek és a törzsek vezetőit is. Az agyberendezése talán elég lett volna
ahhoz, hogy királyként viselkedjék, hogy felfogja azokat a kulturális
szabályokat, amik egy európai keresztény uralkodót megkülönböztetnek egy barbár
ázsiai jövevénytől, de ezek nyilván nem érdekelték. Mert végülis a szó nem
hagyományos értelmében, hanem annak teljes értelmezési terjedelmét tekintve egy
iszonyatosan buta ember volt. Ravasz és galád, és éppen ezért reménytelenül
buta. Amennyiben elfogadjuk azt a distinkciót, hogy az ember, aki szabadon
választhat a jó és rossz cselekedetek közül, és a rosszat választja,
mindenekelőtt buta. Az összes többi tulajdonsága ebből az egyből fakad.
István ebben is
hagyományteremtő volt. A magyar történelem során úgyszólván csak buta emberek
kerültek bármilyen döntési pozícióba, a magyar történelem sorsfordulóit mindig
az ostoba politikai vezetők tettei jelentették, ezért nem fordult elő egyetlen
egyszer sem, hogy ne a rossz oldalon álltunk volna. A jelen pillanatig így van.
István országa nem híd volt és nem
kompország, hanem senkiföldje, egy érdektelen és értéktelen terület, ami az
idegen megszállóknak kellett is meg nem is, amin még átkelni sem volt érdemes, és
ez így is maradt. Most ez a szerep valamelyest módosult. Harminc évvel
ezelőtt megszállók nélküli értéktelen területté váltunk, tíz éve pedig a keleti
despotizmus nyugati előszobájaként funkcionálunk.
István mindent
elsöprő butaságának nyilván az egyik természetes tünete, hogy mindenkinél
okosabbnak képzelte magát, egyebek között ezt is bizonyítja, hogy semmit nem
tartott szükségesnek átvenni a nyugati kultúra holmijaiból. A maga
szempontjából persze igaza volt, ezek nemhogy segítették volna a maga által
kívánatosnak tartott uralkodásban, ez a kultúra kizárólag rombolásra való egy
törzsi alapokra épített keresztény királyságban.
Azt tetszik
kérdezni, mivel tudom ezt a tételt bizonyítani. Például a magyar történelem
általunk már ismert folyamatával, és az annak egyenes folytatásaképpen
tapasztalható jelennel: egy törzsi alapokra épített keresztény királyságban
élünk 10 éve, egy Istvánhoz mindenben hasonló alaknak, az első uralkodó
karikatúrájának az uralma alatt – tökéletesen azonos körülmények között. Egy
magatehetetlen, helyes döntésekre és az érdekeinek érvényesítésére képtelen nép
közé vegyült, szétfolyó értelmiséggel, más néven az alattvalóvá züllött
nemzetség- és törzsi vezetőkkel, azoknak a bávatag morgását hallgatva. Mely
nemzetség- és törzsi vezetők ideális (elképzelhetetlen) esetben ezt a könyvet
olvasva magukra ismernek, és rájönnek, mi volna a teendőjük, vagy egyesült
erővel nekem esnek, kiátkoznak és el akarnak törölni a föld színéről a
könyvemmel együtt (ez a változat az életszerű).
Elmondtam már
másképp, most egy újabb változatot írok ide: Istvántól voltaképpen valami
olyasmit vártak el a kortárs nyugaton, amire ő alkalmatlan volt akkor is, ha
nincsenek benne a sértettség, a bosszúállás és gyűlölet zsigeri indulatai. Az
ázsiai törzsi lét primitív, természeti életkörülményei közül kellett volna kiemelkednie,
hogy része lehessen egy sokezer éves civilizációnak. Ez még akkor is szinte lehetetlen,
ha egy empatikus, tanulni vágyó, alapjában véve jóindulatú ember lett volna, de
mint tudjuk, ez a contradictio in adiecto tipikus esete – e tulajdonságok és az
uralkodás vágya képtelen, feloldhatatlan ellentétet képeznek.
Akkor mit akarok
István királytól?
Csak olyasmit,
ami elvárható. A szándékot arra, hogy érvényesítse a saját érdekeit. Hogy
növelje, szétterjessze a saját uralmát. A baj az, hogy ezen a ponton
beleütközünk egy végtelenül szomorú felismerésbe: István király despotának is
alkalmatlan volt. Pitiáner és alapjában véve dilettáns diktátor, aki a
pusztításban és a harácsolásban látta vágyai csúcsának elérését. Ezeknek a
céloknak nincsenek nyomai, az aljasság jórészt megsemmisül az aljas ember
halálával, legjobb esetben fölösleges, kártékony emlékeket hagy maga után.
Ahogyan István
király esetében történt – és ez a megingathatatlan bizonyíték a fentiekre: nem
maradt utána semmi. Amint már említém, 1109. előtt nincs semminek semmilyen
eredeti dokumentuma. És ennek az ordító hiánynak egyetlen vétkese van, az az
uralkodó, akiről nem tudunk semmit, mert ő maga nem gondoskodott róla, hogy
tudhassunk bármit is. Ha nem lett volna olyan mértékig híve és rabja a törzsi
lét szellemének, hajlanék arra, hogy ezt szándékos mulasztásnak tekintsem, hogy
ő úgy gondolta, jobb, ha annak a rengeteg gyalázatnak és vérnek, ami az ő
nevéhez tapad, nem marad nyoma.
Még egy kérdés:
miért keletkezett évszázadok múlva csupa pozitív képet mutató „másolat” (azaz
hamisítvány), legalábbis olyanok, amikről a készítők azt hitték, azok pozitívak
(és amik kétségbe alig vonható bizonyítékot szolgáltatnak István király igazi
jellemére és tetteire)? Használtam már a kifejezést, a mundér becsülete.
Kivétel nélkül minden Istvánhoz hasonló primitív gonosztevő úgy gondolja a mai
napig, hogy soraikat összezárva kell tartani, kívülálló nem tudhat meg semmit a
valóságról. Ez akkor is így van, ha 100-300 évvel később még voltak a
valóságnak megfelelő dokumentumok (kizárt), és akkor is, ha nem voltak, ha a
„másolatok” eredetijét soha senki nem látta. A különféle másolatok, amik a
különféle kódexekbe bekerültek, azonos státuszú megrendelőtől származtak – az
Istvánt követő uralkodók ugyanannak a kutyának a kölykei, lényegében az utolsó
„Árpád-házi” után következő idegenek (Anjouk és a többiek is). Nyilvánvaló,
hogy az első, nagy keresztény király utólagos legitimálása az utódok hatalmát
hitelesíti. És ez egyformán érvényes a hozzá hasonlóan kártékony alakra éppúgy,
mint a valamivel kevésbé ócskára. Ne tessék feledni az alaptételt: jó minőségű
uralkodó (politikus) nem létezik vagy legalábbis alig, legfeljebb fokozatok
lehetségesek a legaljától a jó irányába – az „uralom” (hatalom) eleve kizárja a
jó minőség fogalmát attól a szinttől kezdve, ahol megindult az emberré válás
folyamata.
Minthogy az okos
emberek szava ebben a kihűlt kásából épített falak közé szorított országban
jóformán sosem hallatszott (egy kivételről tudok, na jó, másfél, ha Széchenyi
mellé Deákot odatesszük), mi kedves mindnyájan, úgy is mint közvélemény számos
dolgot tekintünk a jelen pillanatig pozitívumnak, amilyen például a
kereszténység és az államalapításnak nevezett, soha meg nem történt akció.
Mindkettő a mi Istvánunk „érdeme”. Ezt komolynak vélt történészek nyomán
magukat komolynak képzelő politikusok állítják ezer éve szünet nélkül, első
királyunk törvénykönyveivel együtt.
Nincs okunk a
csodálkozásra.
Natehát. Van egy
nép, aminek a történelme úgy kezdődik, hogy hol volt, hol nem volt, hetedhét
országon túl volt egyszer hét vezér. Történt egyszer, hogy elindultak és
mentek, mendegéltek, és képzeljétek el, gyerekek, hogy velük ment a Hófehérke
is… bocs, egy fejedelem is, aki akkor még egészen kis gyerek volt, fia az Álmos
nevű vezérnek. Aki meg viszont a turulmadárnak volt a fia. Ezt a vezért azért
hívták Álmosnak, mert folyton csak aludni akart. A kisfia örökölte is az
aluszékonyságát, ezért őt elnevezték Árpádnak. És ez a hét vezér addig ment,
mendegélt, amíg egyszercsak megérkeztek egy tejjel-mézzel folyó Kánaánba, ahol
az Árpád nevű fejedelem, aki addigra már felnőtt, hatalmas nagy dalia lett,
körülnézett és azt mondta, honfoglalás. Aztán ettől a szép szótól, ebben a
tejjel-mézzel folyó Kánaánban, ezek az ideérkezett emberek mintegy varázsütésre
mindannyian hatalmas nagy daliák lettek, és elkezdtek kalandozni. Tudjátok,
gyerekek, ti is szerettek kalandozni, ez olyan izgalmas dolog, amit a szüleitek
nem is nagyon szeretnek, mert azt mondják, nincs neki semmi értelme, sokkal
hasznosabb volna, ha megírnátok például a leckét, vagy segítenétek porszívózni,
de azért hagyják. Majd szóljatok az apukátoknak, hogy készítsen nektek íjat meg
vágjatok vesszőket nyílnak, meglátjátok, az milyen érdekes, a szomszéd néni
például majd úgy csinál, mintha nagyon félne tőletek, szóval menő lesz. És
legalább megtanultok mindjárt menekülni is, magyar gyereknek az igencsak
hasznos ismeret. És akkor egyszercsak jött egy bácsi, aki még pogány volt,
ezért a Géza nevet kapta szegény, aztán hirtelen leszállt az égből egy
angyalka, szép hosszú, szőke haja volt neki, meg is tetszett ennek a Géza nevű
bácsinak, úgyhogy mikor az angyalka azt mondta neki, hogy keresztelkedj meg,
akkor készített magának hamuba sült pogácsát, fölvette a hétmérföldes csizmáját,
és nekivágott a nagyvilágnak, elment, hogy az Üveghegyen és az Óperencián is
túl, ahol a kismalac túr, ott valahol megkeresztelkedjen. Lett is nagy
vigasság, szóltak a sámándobok, a varázslók felkoncolták az erre kiszemelt
embereket, aztán mindenki felvágta az ereit, és gyönyörű nagy aranykupákból,
amiket a disznókat őrző kondások hoztak a mulatságba hazulról, ahol kikotorták
a sok folyami gyöngy közül, mind az összes ünneplő elkezdte inni a többiek
vérét – de ez innen már korhatáros, csak tizennyolc éven felüli, csökkent
képességű felnőtteknek való mese…”
Egyelőre ennyi
talán elég, a folytatást hamarosan fölteszem.