Tóta W Árpád írt az olimpiáról. Neki most lett elege. Én nyolc évvel ezelőtt írtam róla, dehát én idősebb vagyok (egyszer találkoztunk, 2003-ban kaptunk mindketten Pulitzer-díjat, de ezek szerint hasonlóan vélekedünk a versenysportról). Ideteszem azt a hajdani írást, ne kelljen keresgélni:
Keresés ebben a blogban
2021. július 30., péntek
Olimpia
2021. július 25., vasárnap
A választók viselkedéséről 2.
Az éles szemű olvasó nyilván észrevette, hogy a minap többször nekilendültem a jobboldaliság taglalásának, de egyszer sem jutottam el a konklúzióig. Hogy ugyanis miért fontos megértenünk a jobboldaliság lényegét. Miért írta Márai is, hogy ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a “jobboldaliság” címkéjével ismert különös valamit, anélkül, hogy megmagyarázta volna, hogyan keletkezett ez a „különös valami” és miért irtandó. Talán nem is tartotta fontosnak megmagyarázni, annyira nyilvánvaló, hogy ki kell pusztítani – tényleg az. Vagy nem érezte feladatának a jelenség mélyére hatolni. Talán tartott tőle, hogy olyat talál, amit jobb nem közhírré tenni. Vagy ’45-ben még túl fiatal volt ahhoz, hogy olyan kérdéseket tegyen föl, amilyeneket én fogok mindjárt. Azt nem hiszem, hogy ne merte volna leírni.
Ez egy jobboldali nép. Nem azért, mert ilyen akart
lenni, mert ilyennek határozta meg magát, hanem mert nem tehetett mást.
Ideteszek néhány bekezdést egy 400 oldalas
könyvből. A könyvet én írtam (kiadóra vár, lehet, még soká), higgyék el nekem
becsületszóra, mind a 400 oldal annak bizonyítását adja, amiből most ezeket a
sorokat kiragadom. De kell, hogy ezt most idézzem, mert fundamentuma a
továbbiaknak.
Na akkor mégegyszer, utoljára: az alapbűn a honteremtés elmulasztása, a következő kérdés meg az,
hogy van-e megnevezhető elkövetője.
Van. Istvánnak hívják, I. István néven tartják számon a
tudományban, Szent István néven szokás emlegetni, róla ezen a néven szokás
közterületeket és intézményeket elnevezni. Tele van velük az ország, ahogyan az
ezen a néven látható, daliás férfialakot ábrázoló képekkel és szobrokkal is.
Vádolom ezt az István nevű királyt a magyar nép
megnyomorításával. És vádolom a magyar történetírást, amiért egy, a korabeli
adatok szerint kétségkívül kevéssé kedvező génállományú, lelkileg és
szellemileg sérült, tanulatlan (hol, mikor, mit tanulhatott volna), primitív, a
törzsi létben nevelkedett embert az üvöltő tények ellenére ezer éve
magasztalnak, és ruháznak fel olyan tulajdonságokkal, amelyeknek az ellenkezője
bizonyítható, tulajdonítanak neki olyan tetteket, amiket soha nem vitt véghez.
Holott az egyetlen a magyar történelemben, akinek minden lehetősége megvolt
arra, hogy hont teremtsen, azaz esélyt a népnek az önálló döntésre és
fejlődésre képes létre, az egyetlen, akit ebben senki nem akadályozott, és aki
ezt a lehetőséget a föld és az emberi szellem kipusztítására használta.
De nem vádolom ezt a népet. Mert most végül beleraktam
a mérleg egyik serpenyőjébe azt az alapigazságot, hogy egy népnek olyan vezetői
vannak, amilyeneket megérdemel, mert ő maga akarja ezeket a vezetőket – a másik
serpenyőbe meg beleraktam ezt a könyvet. Annak a súlya sokkal nagyobb, ami
ebben a néhányszáz oldalban benne van annál, mint amit egy
szórványtelepüléseken élő, a törzsi szokásokkal megnyomorított embersokaság
jelent, aminek az egyszerűségéből fakadó kíváncsiságát, a jóra áhítozó vágyát
beledöngölték a Kárpát-medence földjébe. És minden egyes próbálkozásakor,
amikor ki akarta dugni a fejét, újra meg újra rátapostak sáros csizmájú
despoták. Akik mind ennek a nemzetnek a szülöttei voltak vagy az általuk ránk
szabadított idegenek.
Azok
az ősapák, kik egyik legkiválóbb költőnk szerint szabadon éltek-haltak, nagy
valószínűséggel a 9. század első feléig élhettek-halhattak szabadon, a nagy
utazásig, amíg végig nem rohantak azon a 2000 kilométeren (magyarázat majd az Ezerév című könyvben), aminek a
végállomása a jelenleg Kárpát-medencének nevezett terület volt. Azóta mindig a
legrosszabb minőségű emberfajta ül a nyakán az ősapák leszármazottainak, mely
ócska és gyáva réteg (uralkodónak és uralkodó osztálynak nevezzük őket) az
önnön ócskaságát és gyávaságát abban éli ki, hogy a tulajdonának vélt és
aszerint kezelt népet megnyomorítja, miközben magát képtelen kiszabadítani
valamely hűbérúr vazallusának a státuszából. Hivatalosan Orseolo Péter, a második magyar király 1045 pünkösdjén nyújtotta át
az aranyozott lándzsát III. Henriknek,
jelképéül annak, hogy országa a Német-Római
Császárság hűbérese lett. 7 évvel I.
István, az „államalapító” halála után. Mely hűbériség voltaképpen már
István alatt előállt, csak még nem volt jelképileg megerősítve és a megfelelő
(német-római) intézményekben okmányilag rögzítve (itt nem rögzíthették, minthogy
semmiféle intézmény nem létezett). Attól kezdve ez a nép soha egy pillanatra
sem élt önálló országban, csak (legjobb esetben) valamely perszonálunió részeként,
de leginkább idegen hatalom által megszálltan. Az a Magyarország, amiről
elképesztő hazugságokat hord össze a „hivatásos” történelem, 1920-ig nem
létezett. (Az önálló létet Trianonnak köszönheti. Már ha volna mit megköszönni.
Dehát semmi nem változott. A pöffeszkedés sem, amivel mindenkinél különbnek
gondolta magát a jobboldal által hülyített nép, a siránkozás sem, ami a bús
elnyomatásról szólt évszázadok óta, amit 1920-ban tetézett a területek
elcsatolása, mely területek éppúgy nem voltak ezé a népé, ahogy a megmaradtak
sem.)
Az „államalapító” semmiféle államot
nem alapított, a 17. századig a fogalom sem létezett, sehol, nemcsak a mi
faragatlan, képzetlen, tájékozatlan királyunk nem ismerhette. Nem alapított az
semmit, csak a kereszténységet kényszerítette rá a szó szoros értelmében
tűzzel-vassal a szerencsétlen népre, mert azt az egyet volt képes felfogni,
hogy ennek a förtelmes vallásnak a nevében olyan rémuralmat alakíthat, amilyet
akar, és annyit gyilkol, amennyit akar, senki nem fog szembe szegülni vele,
mert a vallás lényege az, hogy ő isten küldötte, aki neki akar ellentmondani,
az istennel ellenkezik, annak pedig az örök kárhozat a büntetése az örök
üdvözülés helyett. Amiből ez a szerencsétlen ázsiai horda, a sámánizmus
borzalmain felnőtt törzsi alattvaló azt szűrte le, hogy meg lesz büntetve, amit
el is hitt, mert az ő felkent, keresztény uralkodója valóban halomra gyilkoltatta
az embereket.
Ha elfogadjuk azt a meghatározást,
miszerint a jobboldaliság az emberek közötti egyenlőtlenség erőszakos
fenntartása és törvényként való helyeslése, akkor tudomásul vesszük, hogy az
egyetemes történelem jelentős része a jobboldaliság történelme. És ha azt is
tudjuk (Tocqueville-től), hogy a világ könnyebben elfogadja a kínálkozó
hazugságot, mint a bonyolult, nehezen megismerhető igazságot, akkor nem nagyon
csodálkozunk azon, hogy a világtörténelem sok közös megegyezésre alapozott
hazugságból épül fel. Amiket feltárni, de főképp valósággá változtatni
küzdelmes munka, mert a legnagyobb gazemberek, amilyen például Alexandrosz
(Nagy Sándor), Napóleon, Jackson, Kossuth, holtukban is nehezen adják meg
magukat.
Mindenesetre Európában azért ez egyszerűbb, ott azt nem lehetett megtenni, amit a sámánista törzsszövetség „vérszerződésére” (brrr) tákolt magyar királyságban meg lehetett és attól kezdve bármikor is, az „Árpádház” királyait senki nem akadályozta, mint ahogyan az utánuk következő idegen királyokat sem. Szokás idézni Bibót az egyik legkiválóbb megállapításával: Európa középkora „a szabadság kis körein” kezdett építkezni, a polgárság ebből a szabadságból lett. A Magna Cartára alapozott Bill of Rights rendelkezéseit alkalmazó jobboldal hasonló sem lehet a Márai által leírt magyarhoz. Mint ahogyan a magyar „forradalom és szabadságharc” sem hasonlítható például a bármilyen ostoba és fölösleges, jakobinus diktatúrába, majd napóleoni császárságba torkolló, végül semmit meg nem oldó francia forradalomhoz, ami nélkül sokkal egyszerűbben és hatásosabban meg lehetett volna oldani a polgárság gondjait, de ami végülis inkább volt „baloldali”, mint a reménytelenül jobboldali magyar. A hőbörgők harca, amit csak azért nem nevezek ramazúrinak vagy felfordulásnak, mert a sok tízezer értelmetlenül meghalt ember legalább a fejet hajtó gyász tiszteletét megérdemli.
„Az egész úgy tűnik fel előttem, mint valami rossz
álom! Ó, szent Nemezis! Egy lengyel és Kossuth hordják a gyúlékony anyagot a
tűzre!... Nous avons vendu le pays pour deux Louis! (Eladtuk az országot két Lajosért - Batthyány és
Kossuth)… Az egésznek rebellió színezete
van…”
Azt tanítottam: hozzátok rendbe a vén házat;
tisztítsátok meg a szennytől, mely körülveszi etc. Az érintettek nem végezték
el ezt… Kossuth és társai pedig jobbnak látták felgyújtani!...”
Ez Széchenyi István naplóbejegyzése
1848. március 15-én és 16-án. Széchenyi és Deák vesztett. A főurak és
köznemesek szabadságot akartak és függetlenséget – önmaguknak, a Habsburgoktól.
Fogalmuk sem volt róla, mit kezdenének vele, mert a „vén ház” nem lett
megtisztítva a szennytől, azzal pedig, hogy rágyújtották a népre, saját magukat
is rosszabb helyzetbe lökték, mint amit el tudtak volna képzelni.
48-49 a miniszterek és hadvezérek
ügye volt, a bornírt főurakból álló magyar jobboldalé. Eszükbe nem jutott a
nemzetiség vagy a jobbágy sorsa, ők akartak önálló létet, ki tudja, mire
alapozva. Dehát mit lehet várni egy olyan baromian ostoba alaktól, amilyen a
szlovák zugügyvéd volt a hatalmasra növesztett és hazudott magyarságával, amiért bárki
életét feláldozta, kivéve a magáét. Ha egyszer valaki hajlandó lesz a
valóságról írni és beszélni a 48-as „emlékhelyek” helyett, akkor talán szép
lassan eljutunk a felismerésig: ez a „forradalom és szabadságharc” nem a nép
harca volt. Ők azt akarták, hogy hagyják őket békén – ha már az áprilisi
törvények tisztességes és gyors végrehajtása helyett a hibbant nagyképűsködést
választották, csinálják egyedül. Nélkülük. Dehát nem lehetett, mert a „Lajosok”
úgy tartották, a népnek vannak kötelezettségei. Például nemzetőrnek lenni. Azt
eleinte nem lehetett pontosan tudni, mit is jelent a nemzetőrség meg mivel jár,
de egy idő után kiderült. A nemzetőri szolgálatot minden 20 és 50 év közötti
életkorú, városokban vagy rendezett tanácsú községekben 200 forint értékű
házzal vagy földdel, egyéb községekben ½ jobbágytelekkel vagy azzal megegyező
nagyságú földdel, illetve évi 100 pengő tiszta jövedelemmel bíró férfira
kiterjesztették (hogy kik? – hát nem a nép képviselői). Végülis 350-380
ezer nemzetőrt írtak össze. Még egyszer, ha nem volna teljesen érthető:
350-380 ezer, a fenti ismérvekkel, ez még nem az általános hadkötelezettség.
Erdély, a határőrvidék és Horvátország nélkül. Ez utóbbi mondat azért fontos,
mert először a horvátok jöttek nekünk, majd később Bemnek Észak-Erdélyt kellett
visszafoglalnia.
Hogy kitől? Hát azoktól a román és szász csapatoktól, melyeket a nagyvonalú magyar
történetírás, ami részletekkel nem fárasztja az amúgy is túlterhelt
tanulóifjúságot, egyszóval ezeket a csapatokat csak per „császáriak” említi. Amiben persze van valami, azért lettek
viszonylag hosszú idő múlva „császáriak”, mert a magyar nemzethez tartozók nem
lehettek, ahogyan a horvátok sem, a szlovák nemzetiségű Kossuth ugyanis elzavarta
őket, mondván, hogy ez az ország a magyaroké. De így is, 350-380 ezer nemzetőr,
azért az impozáns létszám, nem? Lehetne. Viszont 1849 későnyarán, amikor
legnagyobb volt a magyar haderő létszáma, 172 000 katona vívta a magyar
szabadságot. Nem csak nemzetőr, hanem hadköteles katona is – ebben már benne
van a sorozott újoncok létszáma. Ez a 172 000 a lehetséges magyar nemzetőr
seregnek nem egészen a fele. A „magyar korona” népességének 13 milliójából
nagyjából 2 millió volt a felnőtt, hadra fogható férfi. Ha ebből leszámítjuk a
durván elzavart nemzetiséget (és arányosnak feltételezzük a család
felépítését), marad körülbelül 1 millió 400 ezer. Szeptember 13-án Batthyány rendeletet
adott ki az újabb toborzás megkezdéséről, minthogy az előző nem járt valami
fényes eredménnyel. Talán a nép – ami mint tudjuk, mindig józanabb a hőzöngő
forradalmároknál – nem pontosan értette, kinek és miért kellene nekimenni, ők
úgy értesültek, hogy lettek törvények, ezek közül némelyik rájuk vonatkozik,
azzal kellene valamit. Az nekik egyelőre éppen elég szabadság lenne a
korábbiakhoz képest. Szép és lelkesítő a magyar szabadság úgy általában, de
azért az otthoni, az is megtenné egyelőre. Úgyhogy nem nagyon mentek katonának.
Együtt kiabáltak a toborzókkal, hogy éljen meg vivát, de leginkább otthon
maradtak. Az újabb csapatokat a hadfogadó parancsnokságoknak Pestre, Pécsre,
Debrecenbe és Szegedre kellett volna szállítaniuk, de ez a miniszterelnök
szeptember 20-án kelt rendeletében már másképpen szerepelt, hiszen Pécset a
horvát betörés már közvetlenül fenyegette. A szeptember 13-a és 20-a közötti
egy hét alatt a kormányzat fokozatosan letett a honvédsereg újoncozásának
önkéntes jellegéről, és az alakulatokat ettől kezdve sorozással állították föl.
A tisztikart 24-én nevezték ki, a gyülekezési helyeket megyénként, 27-én
állapították meg. Ez az újabb újoncozás 16 zászlóaljról, 24 000 főről szólt.
Ezzel párhuzamosan, Batthyány már 26-án utasította a törvényhatóságokat újabb
42 500 újonc kiállítására. A katonaállítási törvény szerint minden 127 lakos
után két újoncot kellett kiállítani a polgári hatóságoknak. Ez még akkor sem
megrendítő arány, ha már a sorozás vált szükségessé, amiről valahogyan nem az
elsöprő lelkesedés jut eszébe a szabadságért különben teliszájjal rajongó
hazafinak. Mondom, kicsit nehézkesen indult a dolog, de a magyar történelem
eddigi legnagyobb sajátjogú népirtása azért csak elkezdődött. És abban tényleg
benne volt az egész ország, 125-en figyelték az ablakból, ahogy két újoncot
elvittek. Az már valami, azt a szabadságharcot tényleg sokan nézték, némelyek
egész közelről. Az 1 millió 400 ezer hadra foghatóból 172 000 harcolt a mindenkire kötelező sorozás után. A maradék 1 millió 228 ezer megúszta. Üzenhette Kossuth, hogy el
kell menni, ők nem mentek el.
"Hogy tulajdonképen mit ünnepelnek martius
15-kén, midőn egy kis pesti lármánál egyéb nem történt, azt nem tudom, de hogy
azon a napon, mellyen a hadsereg megmenti a hazát, lesz mit ünnepelni, azt
tudom." – írta Kossuth a feleségének 1849. március 15-én.
Hááát. Ünneplés helyett lett
iszkolás a kincstár maradékával, aztán sikkasztás Amerikában, aztán az a
bizonyos „Cassandra-levél”. Majd a magyar jobboldal bosszúterve 48-ért, hogy majd
ők most megmutatják: 1914. Hadüzenetek, kitartás az utolsó halottig, aki megint
csak annak a népnek a halottja, amelyik nem akart részt venni ebben sem, de
senki nem kérdezte, mely nép aztán elkezdte siratni Trianont, az ő elvesztett
országát, ami nem volt az övé soha… És így tovább. Horthy, újabb világháború, a
jobboldal újabb bosszúja a féleszű briganti, a nagyra tartott földrajztudós
Teleki zsidótörvényeivel… Aztán Rákosi Mátyás a szovjet megszállókkal a háta
mögött – ugye nem tetszik azt gondolni egy pillanatig sem, hogy ennek az „új mesének”,
ennek a „fasiszta kommunizmusnak” volt valami köze a baloldalisághoz? A
legsötétebbnek vélt korszak, ahol az ember kiszolgáltatottabb és megalázottabb
volt minden korábbinál, amit csak a csúti szotyolahéjköpködő tudott tovább
cifrázni, relatíve még sötétebb mélységekbe taszítani.
Mikor milyen esélye volt ennek a népnek
bármire, ami legalább árnyalatnyival különbözött volna a jobboldaliságtól? Ezt
kapja ezer éve. Erről tudja, hogy ebben kell élnie. Hogy mi az a másfajta? Ami
Európában már sokszáz évvel ezelőtt megvolt? A szabadság kis körei, amik még a
jobboldaliság förtelmes korlátoltságát is elviselhetőbbé tették?
Ezzel kellene valamit kezdenie a mai
„ellenzéknek” becézett politikusi társaságnak. Ezért nem érti Mari néni és
Lajos bácsi azt a rengeteg fölösleges hablatyolást, amivel megpróbálják
elárasztani őket, ezért nem érdekli az egész. Mert azt úgyis tudja, mit fog
kapni. Lenézést. Esetleg két kiló krumplit.
Mondjam meg, mit kell tenni, hogy ez
végre ne így legyen?
P.S.: Majd’
elfelejtettem. A ’90 utáni 12 évet tetszik kérdezni? Az a nosztalgia
megnyilvánulása volt az elveszett paradicsom után. Amit Kádár-korszaknak nevezünk. Aminek éppúgy nem volt köze
a baloldalisághoz, mint az összes többinek. De az jó volt. Azt ismertük. Az
kellett volna. Aztán nem olyan lett.
2021. július 19., hétfő
A választók viselkedéséről
Semmi újat nem fogok mondani. Legalábbis ahhoz képest, amit eddig már elmondtam, leírtam, legföljebb most másképp szól majd. Afféle összefoglalás. A hatszázvalahányadik. Azt is sokszor leírtam, hogy egy levéltetűt nem nagyítunk elefánttá semmiféle részletes elemzéssel – ezt most sem teszem, mert nem Magyarország miniszterelnökét elemzem, hanem bizonyos, első pillantásra érthetetlen folyamatokat.
Csak úgy átsiklottunk a tanárképzés kivégzésének
tervén. Volt egy-két ejnyebejnye, de semmi különös, emiatt senki nem akart az
utcára menni (aminek különben az égvilágon semmi értelme nincs egy ilyen
rendszerben, mint a magyar, kár, hogy ezt senki nem tudja, aki mozgósítani
akarja a népet, nem a népet kell mozgósítani, hanem a bíróságokat – perek
százait elindítani, nagyon szépen kérem, ne tessék poltpéterezni, senki sem áll
a törvények felett, a főügyésznek csúfolt savanyújózsi sem, mindössze a megfelelő
módszert kell megtalálni).
Majd mostantól olyan „tanárokat” fognak „képezni”,
akik annyit tudhatnak, mint egy érettségiző diák. Annál nem kell több, hiszen
csak odáig kell elvinni a gyereket, hogy le bírjon érettségizni, ahhoz meg
pontosan az a szint kell, amennyit az érettségin kell tudni. Az úgynevezett
emelt szintűhöz valamivel többet, ahhoz majd elvégez az a tanár egy
tanfolyamot, és akkor majd azt is tudni fogja. Az emelt szintet. Ha valamelyik
hülyegyerek kérdez valamit, amihez ennél a szintnél többet kell tudni, akkor a
tanár majd rendre utasítja. Hogy mondjuk anyádat kérdezgesd, fiam-lányom, ez
itt az iskola, nem a tudományos akadémia.
Az kissé még homályos, hogy mi lesz azokkal, akik
ezeket a tanárokat az egyetemeken tanítják ebben a fékezett habzású kivitelben,
mert azt talán nem sejti a „törvénytervezet megalkotója”, hogy az egyetemi
tanárok is az úgynevezett tanárképzésből kerülnek ki. Ugyanazt tanulják, amit a
középiskolai tanárokká válók. Nincs külön egyetemi tanári egyetem. Van
mindenféle magasabb szint, de az arra az öt évre épül, amit egyetemi tanulmányoknak
neveznek. És egyáltalán, ez a nikotex tanárképzés meddig fog tartani? Öt évig
nyilván nem, ha csak azt kell tudni, amit az érettségizők tudnak. Voltaképpen
az egész egyetemi képzést meg kell szüntetni, az lesz középiskolai tanár, aki
az érettségi délutánján bemegy az igazgatói irodába és jelentkezik. Hogy
ugyanis ő tanár akar lenni. Olyasmi lesz ez, mint az újságírás. Jónapot, jöttem
újságírónak. Az nem olyan egyszerű, kérem, tudja valamivel igazolni, hogy a
magyar nyelv ismeretének az alapjáig sem jutott el? Persze, bármikor
tesztelhetnek, garantálom, hogy csak egy szénlehordó szókincsét vagyok képes
használni. Rendben, akkor ahhoz az asztalhoz üljön le. És ha hazamegy,
nekiláthat csomagolni, holnapután utazik Cannes-ba, a filmfesztiválra, kell egy
friss szemléletű filmkritikus. Nem baj, hogy nem nézek filmeket? Direkt jó,
éppen ez kell nekünk, az nem jó, ha a kritikus képzettebb a tanyasi olvasónál,
mert akkor Mari néni nem érti, miről van szó. Tapsikoljanak csak együtt a
Marvel-filmeken, és kérdezzék egybehangzóan, ki a franc az a Fellini és miért
kellene leborulni előtte, nem tud az szart se a filmkészítésről.
Na szóval, nem tudom, ez a miskárolás még csak
terv vagy már törvény, azért nem tudom, mert erről nem szólnak a hírek. Egyszer
leírtak valamit, aztán hagytuk a fenébe, nem fontos ez, itt van a homofób
törvény, az a felháborító.
Tényleg az. Csakhogy van valami, ami annál is
felháborítóbb. Az ugyanis, hogy a magyar és a világközvélemény szépen ráugrott,
mint a díszpárnára hímzett kismacska a pamutgombolyagra, gurigáznak is
szorgalmasan, Magyarország miniszterelnöke meg éppen írja alá a jutalmat annak
a brigantinak, aki ezt kitalálta. Mert most éppen egy ilyen kellett, valami
igazán felháborító, aljas intézkedés, ami tényleg önmagában is vérlázító, és
akkor simán átmegy az oktatás tovább rombolása. Aminek következtében eljut az
ország a butaságnak abba a mélységébe, ahol még sosem tartózkodott, pedig a
magyarság ismert, 8000 éves történelmének mindig ez volt a fundamentuma: a
népnek olyan sötét butaságban tartása, mely sötétség leple alatt bármit meg
lehet tenni vele. És amihez képest az igazán förtelmes homofób törvény egy
könnyű nyári szórakozás, minthogy az örök homályból ered a másféle ember
gyűlölete és nem fordítva. Azaz a homofóbia-törvény a betegség tünete, ami bármilyen
undorító is, a kezelésével (a törvény kiirtásával) semmit nem tettünk a
betegség ellen. Tetszik érteni? Dühöngünk a fekélyes seben, el akarjuk tüntetni
a visszataszító látványt, de eszünkbe sem jut tenni valamit a fekély okának
megszüntetéséért.
A fekély oka pedig az az alak, aki a vastag,
áthatolhatatlan butaságán kívül a zsigereiben hordozza az összes rossz
tulajdonságot, amivel ember születhet. Aki terjeszti a betegséget. És aki új
kórjelenségekkel mélyíti a fertőzést a gyógyíthatatlanságig, a halálig. Aki
Magyarország miniszterelnöke. Lényegében 23 éve megszakítás nélkül. Nem árt ezt
a tényt minél többször és hangsúlyosan rögzíteni, nehogy legyen az utókorban
egyetlen ember is, aki azt hiszi, az a nyolc esztendő, melyről az
adminisztratív feljegyzések szólnak mint MSZP-kormányzásról, az netán
megszakítást jelentett ennek a falusi futballistának az uralkodásában – akkor is
az történt, amit ő akart, a kormánypárt „demokratikusan” kormányzott, azaz
teszetoszán totyorgott és maga alá eresztett rémületében, ahányszor a csúti
szotyolahéjköpködő megparancsolt valamit a Rádiónak, Televíziónak vagy utcára
szólította a híveit. Ahelyett, hogy már akkor lefolytatta volna az összes eljárást,
amiknek az alapján Magyarország jelenlegi miniszterelnöke már akkor megkaphatta
volna az őt megillető börtönbüntetést, mellékbüntetésként az örökös eltiltást
mindenféle közéleti tevékenységtől. Tetszik tudni valamilyen nyomozásról és
retorzióról például a 2006-os események után? Hogy ugyanis ki a felelős a
TV-székház ostromáért, a tank elkötésével összekötött fővárosi harcokért, a
csőcseléknek a lakosságra szabadításáért? Megbüntettek valakit a rendőrfőnökön
kívül? Beszél bárki másról, mint a rendőrök „túlkapásairól”? Beszél bárki
bármit a valóságról, vagy csak a „szemkilövetés” megy anélkül, hogy valaki valaha
látott volna egyetlen dokumentum felvételt egyetlen szem kilövéséről a különben
végig közvetített puccskísérletben? Érdekelt valaha valakit a Rádió
megsemmisítése egy fizetett maffiózó által, aminek következménye lehetett az „öszödi
beszéd” gyalázata, a magyar médiatörténelem legundorítóbb epizódja, ami után sokévtizedes
börtönbüntetéseket kellett volna kiosztani, a rádióelnöktől indítva a sunyi
MSZP-tagokig? Ha van valamilyen súlyos bűne Gyurcsány Ferencnek, akkor ez. Hogy
ránk szabadított egy fasiszta gazembert.
Dehát persze nem erről van szó, már megint majdnem
belecsúsztam a levéltetű felnagyításába. A hordóhasú primitív csak egy
jelenség, egy voltaképpen kivédhetetlenül kitüremkedő következmény, amilyen sok
volt a magyar történelemben. A hordóhasú primitív az ostoba, értetlen
világpolitika következménye. Abból fakad, hogy a „nyugati” politikusok nem
képesek tudomásul venni azt a rendkívül egyszerű tényt, miszerint a földrajz
által meghatározott Európának csak egy töredéke nevezhető valóban Európának. Az
Odera-Neisse határ nemcsak a második világháború befejezésekor választotta el a
két világrendet, ennek a vonalnak a dél felé való meghosszabbítása lényegében a
történetének kezdete óta jelölte Európa keleti határát. És ez nem változott
1990. óta sem – ez itt Ázsia, a maga dühöngő fasiszta kommunizmusával, valamint
mindazzal, amit az magába foglal, a vicsorgó antiszemitizmussal és más,
idegennek ítélt népcsoportok kirekesztő gyűlöletével, a minden ismeretlentől
érzett rettegéssel, és legfőképpen az egyszemélyes vezető iránti rajongással.
Még egyszer: nem Magyarországról beszélek, hanem erről az egész hatalmas
térségről az Odera-Neissétől a Urálig. Ifjúkoromban nagyon dühös voltam a tehetetlen
szövetségesekre, amiért a szicíliai partraszállás után csak töketlenkedtek,
vacakoltak, ahelyett, hogy igyekeztek volna észak felé, bőven lett volna idejük
elvágni a szovjet hadsereg útját, és akkor mi maradhatunk a nyugati zónában. Az
eszembe sem jutott, hogy Churchill és Montgomery már akkor tudta, amit én csak
mostanában: ráérnek, Európa valódi határait így is meg tudják védeni, a ruszkik
meg végezzék el a piszkos munkát az övéik földjén.
Azt akarom mondani, hogy az 1990-ben elkezdett
művelet nemhogy nincs befejezve, sokkal inkább megy visszafelé. Most nem
szovjet birodalomnak hívják, de amint az nyilvánvaló volt már Jelcin
megjelenésekor, nincs változás. A lenini út helyett sűrű keresztvetések
közepette döngve masírozunk a középkori keresztény inkvizíció bevezetése felé,
különben minden úgy van, ahogyan volt, még a határok sem változtak. A helyi
párttitkárok helyett szövetséges kis diktátorok gyilkolják halomra az
embereket, bizonyos szempontból kegyetlenebb módszerekkel, mint korábban a
sztálinizmus idején, amennyiben például a magyarországi helytartó a
mélyszegénység mélyítésével növeli a megalázottak és megnyomorítottak
hekatombáját, meg a félelem, az elbutítás és a tömegek megalázása által nyomja mind
fiatalabb korra az elérhető élettartamot – voltak okos emberek, akik a fejüket
csóválták évekkel ezelőtt, amikor a csúti büdös bunkót tömeggyilkosnak
neveztem, lassan kezdik belátni, hogy igazam volt, legföljebb valamivel
hamarabb észleltem a nyilvánvalót, mint mások.
Egyelőre a Chamberlain-metódust látom alkalmazni, („ó,
hát nem lehet egy ember annyira elvetemült”), és nem a Kissingeri eljárást,
pedig utóbbi ma éppolyan aktuális, amilyen ’90 előtt volt, és éppúgy
alkalmazható, sőt egyszerűbben, csak a keresztényfasisztakommunisták pénzzel
való tömését kell abbahagyni, a rendszer pillanatok alatt összeomlik. De ehhez
valakinek szólnia kellene, mert egyre világosabban látszik, Merkel és a többiek
ugyanúgy nem képesek felfogni, kivel van dolguk, ahogyan a harmincas években a
finom angol úr miniszterelnök a saját kulturális szintjéről szemlélődött,
ahonnan Hitlerig nem lehetett lelátni. Szólni kellene, hogy a veszély nem azzal
arányos, amennyivel ez a pöcegödör mellől fölfelé könyöklő, primitív dugó
jelentéktelenebb az osztrák tájképfestőnél, mert nem a falusi futballista
képességei irányítják az eseményeket, hanem azok a fertőző magok, amiket a
Finkelstein-félék nyomnak bele ennek a szétfolyó gusztustalanságnak a
szervezetébe, amik aztán ott szaporodni kezdenek, és amit a magyar
miniszterelnök széthint a világban a maga „eszméire” mind fogékonyabb tömegek
közé. Mely folyamat itt, a góc közvetlen környezetében még talán megállítható,
de az epidémia (a koronavírusra dermesztően emlékeztetve) gyorsulva terjed.
Nagyon sajnálom, de az általam sokszor idézett alaptétel erre a helyzetre is
igaz: ha egy hordó szennyvízhez egy kanál bort adsz, szennyvizet kapsz – ha egy
hordó borhoz egy kanál szennyvizet adsz, szennyvizet kapsz. Ez a Felcsútról
elszármazott kanál szennyvíz már bele is került a boroshordóba.
Azt a sajnálatos tényt kellene tudomásul venni, hogy
nemcsak a magyar nép túlnyomó többsége fogékony a pusztító eszmékre és nemcsak
a tanulatlan magyarra leginkább hasonlító amerikai plebsz. A németek talán sok
évtizedig védő immunitást szereztek(?), de ezzel egyedül állnak még a töredék,
Európának nevezhető Európában is.
A nép nem demokrata és nem stabil szavazó. Ha a
népről rászűkítünk Mari nénire és Lajos bácsira, talán könnyebb megérteni:
nemcsak nem tudják, mi a demokrácia, nem is érdekli őket. Többször
elmorfondíroztam arról, kinek mi fontos, jó volna végre tudomásul venni, ez
mindenféle „politikának” meghatározó kérdése. Kellene hogy legyen. Ők nem azért
nem mennek szavazni, mert közömbösek az ország sorsa iránt, a marinénik nem is
tudják, hogy van szavazás, és ha netán hallottak róla, akkor azt nem tudják, mi
keresnivalójuk volna ott. És ha netán még azt is tudnák, egy dolog egészen
bizonyos, a marinéniknek és lajosbácsiknak nem fontos az, amiről
szavazhatnának. Nem tudom, készült-e valaha ilyen felmérés, de nyilvánvalónak
látszik, a különféle pártokra szavazók legnagyobb részét egyáltalán nem
valamilyen világnézeti irányultság, ideológiai meggyőződés vezeti, a pártokra
szavazók legnagyobb részének a közvélemény kutatási adatokban a „pártot
választani nem tudók” között van a helye, akik nem azért nem tudnak pártot
választani, mert egyik sem felel meg a kényes ízlésüknek, hanem mert fogalmuk
sincs róla, vannak itt pártok, és azokkal nekik bármi módon foglalkozniuk
kellene. A jelenleg uralgó keresztényfasiszta banda kétharmada (ami legutóbb a
csalássorozat előtt regisztrálható eredmény szerint már az egynegyedet sem érte
el, és egyáltalán, a jogosult népességnek a 30 százalékánál soha nem is volt
több), körülbelül 85-90 százalékban olyan szavazatokból áll össze, amilyenek a
létezett szocializmusban voltak: „most ez van”. Ez a fősodor iránya. A kisnyilasokból
lettek a Magyar Dolgozók Pártjának a leglelkesebb tagjai, akik 56 után nyomban
átléptek az MSZMP-be, aztán 90 után ismét nyilasok lettek. Keresztényfasiszták
a fideszben meg a jobbikban. Ha jön új irányú sodrás, akkor ott lesznek. Ők a
demokrácia tartóoszlopai. Ők azok, akiknek megmondják, mit kell tenni és azt
hogyan. Beszélünk itt népfelségről, önálló döntésekről, a magunk és a mások
iránt érzett és tanúsított felelősségről – a népnek semmi szüksége nincs
ezekre, a nép azt akarja, hogy mondják meg neki – ezt is elmondtam már százszor
és rajtam kívül elmondták már százan. Nem arról van szó, hogy nem értik a
demokrácia lényegét, még csak arról sem, hogy elutasítják a felvilágosítást –
ha netán megértenék, akkor sem kellene.
Félreértés ne essék, a földkerekségnek jóval több,
mint a 99 százaléka marinénikből áll, de én most csak Magyarországról beszélek,
meg valamelyest az Odera-Neisse vonaltól keletre eső, még egyszer mondom, az
Európának tekinthető területnél sokkal nagyobb részről.
Gyurcsány tragikai vétsége abban van, hogy neki tudnia
kellett volna, itt mást jelent a jobboldaliság, mint bárhol másutt az atlanti
térségben. Nem mintha bárhol másutt valamelyest is rokonszenves volna, de
általában nem feltétlenül jelenti az emberi jogok általános és folyamatos
megsértését, és kiváltképpen nem azonos mindenütt a fasiszta eszmékkel.
A
jobboldaliság számára a pozitív isteni archetípusok létezése nem igényel
igazolást, mondja a jobboldal egyik főideológusa. A jobboldaliság elutasítja az egyenlőséget, az egyenlőség
szempontrendszerét, mint az ember à priori előfeltevését (azt ne tessék
kérdezni, mit jelent az utolsó tagmondat, én csak idézem, de nem értem).
Különben ha a pozitív isteni archetípusok
létezése nem igényel igazolást, akkor ez az eszmerendszer már ki is
állította magáról a butaság és kártékonyság igazolását, de mondom, létezik a
világon mindenütt, jórészt kénytelenek vagyunk elviselni.
Ezek a baromi mondatok önmagukban elegendők
lehetnének ahhoz, hogy egy emberinek minősíthető társadalom megvetéssel
forduljon el a jobboldaliságtól, dehát nem fordul el, mert nincs emberinek
minősíthető társadalom (talán a skandináv országok kivételével), méghozzá éppen
a jobboldaliság léte miatt.
Ám a magyar jobboldaliság sokkal borzalmasabb
fogalom a fenti meghatározásánál. Tessék elolvasni Márai 1945-ös Naplóját.
Ahhoz, hogy
Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell
pusztítani egyfajta ember lelkéből a “jobboldaliság” címkéjével ismert különös
valamit, a tudatot, hogy ő, mint “keresztény magyar ember” előjogokkal élhet a
világban, egyszerűen azért, mert “keresztény magyar úriember”, joga van
tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit,
aki nem “keresztény magyar” vagy “úriember”, tartani a markát, s a keresztény
magyar markába baksist kérni az államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést,
maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet
minden vonatkozásában. Mert ez volt a jobboldaliság minden értelme. S ez a
fajta nem tanul. Aki elmúlt 30 éves, és ebben a szellemben, légkörben
nevelkedett, reménytelen. Talán megalkuszik fogvicsorgatva, s mert önző és
gyáva: bizonyára hajlong majd az új rend előtt, de szíve mélyén visszasírja a
“jobboldali, keresztény, nemzeti” világot, amelyen belül olyan szépen lehetett
zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni, és aladárkodni a
nagyvállalatokban képzettség és hozzáértés nélkül.
Ez a fajta
soha nem változik meg.
Ezekből a „keresztény magyar emberekből” lettek a
Rákosi- és Kádár-rendszer legbuzgóbb kiszolgálói és ’90 után az újnyilasok. De
az igazán szomorú az, hogy még soha sehol nem olvastam a legnagyobb magyar
lángoszlopnak tartott Kossuth sunyi, szóvirágokkal leplezni próbált,
megátalkodott jobboldaliságáról. A nagy szabadsághősről, aki a nagy magyar
szabadság nevében rekesztette ki a horvátokat és az összes többi nemmagyart,
lopott el minden pénzt, ami a keze közelébe került, mert úgy vélte, neki a
magyar szabadság nevében joga van hozzá. A nagy magyar szabadságharc bukása
után jogosnak tartotta az amerikai magyarok által összeadott dollárszázezrek
elsikkasztását, a Londonban nyomtatott húsz tonna „Kossuth-bankó” terjesztését,
és jogosnak tartotta a magyar történelem legocsmányabb írását is elküldeni Deák
Ferencnek. Amit a hihetetlenül ostoba magyar „történelemtudomány” nem átall „Cassandra-levélnek”
nevezni.
Ilyenkor
mond le Magyarország legbecsesebb állami jogairól, és lemond oly módon, lemond,
magát oly politikának eszközeül szegődtetve, mely szomszédainkat úgy nyugat, mint
kelet felé ellenségeinkké teszi; a nemzetiségi belkérdés kielégítő megoldását,
a horvátországgali kiegyezkedést lehetetleníti, s szemlátomást közelgő európai
bonyodalmaknál hazánkat a vetélkedő ambícióknak céltáblául tűzi ki. [...]
... én e tényben a nemzet halálát látom; s mert ezt látom, kötelességemnek tartom megtörni hallgatásomat; nem avégett, hogy vitatkozzam, hanem hogy Isten, a Haza s az utókor nevében esdekelve felszólítsalak... Ne vidd azon pontra a nemzetet, melyről többé a jövőnek nem lehet mestere! [...]
Ne vezesd
hazánkat oly áldozatokra, melyek még a reménytől is megfosztanának!
Tudom, hogy
a Cassandrák szerepe hálátlan szerep. De Te fontold meg, hogy Cassandrának
igaza volt!
Írta ezt az a százezrek haláláért felelős
gonosztevő a Kiegyezés hírére, akit máig magasztalnak, holott elég volna abból
a levélből ennyit elolvasni, amit itt fentebb látnak. A magyar „történelemtudomány”
a jelen pillanatig úgy tartja, hogy a Kiegyezés, históriánk egyetlen pozitív
korszaka olyan volt, amilyennek ez az ostoba diktátor, ez a Kossuth nevű
jellemezte. Iszonyatos.
Foglalkoztam sokszor sokféleképpen a
konzervativizmussal. Nene! Ne tessék véleménykérdést csinálni belőle, nem a
véleményemet írtam le, hanem definíciókat, adatokat, dokumentumokat soroltam,
amik mind a konzervativizmus kerékkötéséről szólnak, arról a kártevésről,
amivel ez a szűk csőlátás akadályozza az emberiséget az emberré válásban.
"A
konzervativizmus világszemlélet, a politikára és az államra vonatkozó nézetek
összessége, politikai irányzat, amelynek eredeti értelme a tradicionalizmusban
ragadható meg... a változásoktól való idegenkedést, azokkal való
szembefordulást jelenti... Hívei védik a hagyományos intézményeket, erkölcsöt
és rendet, szkeptikusak az újjal szemben, kétkedéssel fogadják a változtatásra
irányuló terveket..."
Ez itt egy szépen összerakott, részletes és pontos
definíció, jobbat nem tudok.
Többször mondtam már, én szégyellném magam, ha ez
rám érvényes volna. Értem, persze, vannak emberek, akiknek ez tetszik. Akik nem
is a jelen állapotot tartják őrizendőnek, hanem a múltat. Akik azt mondják, az
elit dolga, hogy vezesse a többieket. És akkor még nagyon finoman és
illedelmesen fogalmaztam meg a konzervativizmus egyik alapelvét. Ami a birkának
tartott emberhordáról szól. (Félreértés ne essék, nem pártunkról és
kormányunkról beszélek, sok csenevész sikló egy vödör takonyban azért mégsem
illethető a hozzájuk képest tiszteletreméltó konzervatív jelzővel.)
Gyávának, megalkuvónak, beszűkültnek, szánalmasnak
tartom azt, aki konzervatív, dehát én nagyon türelmetlen vagyok és bizonyos
élethelyzetekben kevéssé megengedő. Bizonyos élethelyzetnek tartom például az
emberellenes mentalitást és az abból fakadó cselekvéseket, a pusztító eszméket,
amikből agresszió lesz, háború, emberirtás.
A konzervativizmus alapja a tradicionalizmus, azaz
a hagyományőrzés, ami a meglévő vallási, politikai, kulturális szokások és
intézmények tiszteletét jelenti.
Nem kell őrizni a hagyományokat, a vallásiakat és
politikaiakat kivált nem. Vannak levéltárak és könyvtárak, ott mindenféle
megtalálható abból a förtelmes lomhalmazból, amit az emberiség elkövetett
valaha. Mindenféle csicsa jelmezbe öltözve handabandázni is lehet, szigorúan
zárt körben, ha azonnal fejbe csapják azt, aki valamiféle nagyszerűségnek
akarja beállítani az efféle idétlenkedést.
Nem a hagyományt kell őrizni, hanem az értéket.
Azt szeretném kérni szépen, Magyarországon ne
tessék elismerőleg szólni sem a konzervativizmusról, sem a jobboldaliságról.
Ezredszer is ideírom, nem vagyok híve semmiféle
politikai, rendeleti betiltásnak. De elkötelezett híve vagyok a természeti
törvényeknél sokkal gyengébb, ám azokból kiindulni kívánó emberi jogok
érvényesítésének.
Az Emberi és polgári jogok nyilatkozata
(franciául: Déclaration des droits de l'homme et du citoyen) az egyetlen olyan
törvény, aminek irányítania kell mindenféle emberi társadalmat. Úgy értem,
annak kell megfelelni. Azon belül is a negyedik cikkelynek:
A szabadság annyit jelent, hogy mindent
szabad, ami másnak nem árt. Az egyes ember természetes jogainak gyakorlása
tehát más korlátokba nem ütközhetik, mint azokba, amelyek a társadalom többi
tagjai számára ugyanezen jogok élvezetét biztosítják; s e korlátokat a törvény
határozhatja meg.
A jobboldaliságot innen kéretik megvizsgálni. És ennek megfelelően bánni vele.
2021. július 10., szombat
Bulvár
Azt írtam a minap, hogy az magánügy, valaki miképpen szólítja a saját mamáját, valamint az is magánügy, hogy róla beszélve miképpen nevezi meg, mondhatja azt is, az édesanyám főzött nekem húslevest, de ha nekem mondja, valami olyan családi intimitásba avat be, ami engem történetesen nem érdekel, sőt kifejezetten zavar.
Ha kicsit alaposabban belegondolnak, eléggé
nyilvánvaló, mennyire nincs közünk a másik ember családi ügyeihez, egyáltalán
bármihez, ami az úgynevezett magánélet része. Ugye? Mindenkinek joga van ahhoz,
hogy amivel nem befolyásolja a közügyeket, ami nem változtat a társadalmi,
gazdasági folyamatok menetén, ami úgy zajlik a nyilvánosság kizárásával az
egyes ember életében, hogy azzal nem sért semmilyen közérdeket, semmilyen
törvényt, azt megtarthassa magának. Belegondoltak, mennyire nyilvánvaló alaphelyzetet
határoztam meg?
A tömegtájékoztató eszközök 90 százalékát ki kellene dobni a szemétbe, bedarálni, megsemmisíteni, ha ezt az alaphelyzetet érvényesíteni akarnánk. A büszkén mellét verő bulvár ugyanis, ami hirdeti magáról, hogy ő bulvár, 100 százalékban a másik ember magánéletében turkál. Kizárólag azzal foglalkozik. És az ember ezt élvezi. Úgy értem, az is, akinek a magánéletében turkálnak. Elvárja. Közhírré teszi, hogy kivel él, hogy terhes, hogy elvált. Úgy tesz, mintha mindez rám tartozna. Miközben egyetlen érzést tud kiváltani belőlem, az undort. Igaz, kevesen vagyok. A „rajongók”, a „követők” úgy vélik, ezeknek a „hírességeknek” kötelességük tájékoztatni a nagyérdeműt arról, milyen az emésztésük, rendben van-e a székletük.
- Tudod, mit csinálok veled? Szétverem a pofádat.
-
Már
megbocsáss, de tájékoztatnom kell a közönséget, ez a mesterségem, és egy kis
reklám senkinek sem árt.
-
Á, te ezt
reklámnak nevezed. De tudod, mit kap az a szegény nő a férjétől? Én talán
beleütöm az orromat a te házaséletedbe?
-
Te nem
vagy újságíró.
Félek, kevesen tudják, honnan idéztem. Nem nézünk
ilyesfajta filmeket. La dolce vita.
Az édes élet. Azt talán még kevesebben tudják, hogy a paparazzinak nevezett lesifotósok
köznévvé vált elnevezése is innen
származik: az „újságíró”, a saját magától és a szakmájától is undorodó
Marcello fotósát hívják Paparazzónak. Úgy értem, ez a neve a film figurájának.
Fellini zsenialitása (ő tényleg zseni volt, ez nem
a szokásos, ostoba tódítás, szerintem a filmtörténet legnagyobb alakja) első
látásra meghökkentő ítéletre készteti a közönséget – Marcellót Mastroianni játssza, a durván rátámadó
bárvendéget meg egy tenyérbemászó alak, akkor nyilvánvalóan Marcello mellé
állunk. Csakhogy a tenyérbemászónak van igaza. Amit Marcello művel, az nem
újságírás, az a legundorítóbb piszokban való tipródás. Az a bulvár. Azért nem
írom, hogy a legrosszabb értelemben vett, mert nincs jó értelemben vehető
bulvár. (Sok évtizede volt egy kollégám, egy napilap főszerkesztő helyettese,
kiváló újságíró, jóhumorú, rokonszenves ember. Elment főszerkesztőnek egy
bulvárlaphoz. Betegre kereste magát, házat vett, élt, mint Alízka meseországban,
közben szép fokozatosan romlott le az emberi tartása, azért nem írom, hogy vált
szaremberré, mert mégiscsak majdnem a barátomnak számított hajdan – évek óta
nem láttam.)
A XVI. század óta sok évnek kellett eltelnie, mire
az emberiség odáig torzult, hogy kizárólag a mások magánélete érdekelje, hogy nézze
saját magát, mint – ahogyan már sokszor leírtam – majom a tükörben. VIII.
Henrik csinált napi szenzációt a magánéletéből, csak hát az valamelyest védhető
volt, az alattvalók tájékoztatását művelte a hálószobájának híreivel, az
ugyanis tényleg tartozott a közemberre is, ki lesz a király utódja. Lesz-e fiú
örököse. (A sors különös kegyelmének eredményeként nem lett, így válhatott
uralkodóvá a mai napig legjelentősebbnek tekinthető Erzsébet, a világtörténelem
három kiemelkedő uralkodója közül is talán a legnagyobb – bár a versenyt nehéz
eldönteni, a másik kettő, Mária Terézia és Viktória súlya is nehezen
felmérhető. Milyen érdekes, nem? Három nő. Én az olyan hímsoviniszta bunkók helyében,
amilyen például Magyarország miniszterelnöke, azért ezen elgondolkodnék.)
Ma valóságsókat bámul a mind primitívebbre
butított emberiség, a kereskedők meg gondoskodnak arról is, hogy a nyilvánosság
előtt dolgát végző szerencsétlen VIII. Henriknek érezze magát, akinek
kötelessége beszámolni arról, milyen intenzíven volt érezhető a legutóbbi
szellentése. Az diadalmaskodik, akié büdösebb. Azt a közönség a vállára emeli,
a legközelebbi légnemű béltermék már az orruk alatt durran.
Most visszaolvastam az előző bekezdést, sikerült
néhány sorban leírnom a bulvár lényegét.
Nem tudom, mondtam-e már vagy csak akartam: a
bulvárújságot írókat meg a kiadóikat hosszú börtönbüntetésre kellene ítélni, ha
az emberiség elhatározza, hogy szeretne tovább élni. Jog szerinti akadálya
nincs, számos paragrafus tiltja mindenütt a világon mindazt, amit ez a „termék”
tesz. Egy bizonyos, a halált okozó foglalkozások listáján már hosszú ideje
kiemelkedően vezet a bulvár. Olyan pusztítást végez, amire a gyógyszeripar, a
fegyvergyártás és kereskedés meg az olajipar együtt sem képes.
2021. július 7., szerda
A magyar nyelvről végtelen szomorúsággal 2.
„Meghan Markle-t jó néhány néven lehet szólítani. Hallgat a Rachelre, a Sussex hercegnéjére, az anyura... de édesanyja máshogy hívja.
II. Erzsébet ezek
mellett a Gary névre is hallgat…”
Ezt itt az előző bejegyzésemben említett portál
idézi, a legnépszerűbb magyar hetilapból.
Megkérdeztem a második általánosba járó unokámat,
mikor mondjuk azt, hogy valamilyen „névre hallgat”. Gondolkodás nélkül
válaszolta, hogy amikor egy kutyáról beszélünk.
Ez nem árnyalatnyi különbség, hanem
jelentéstartalmi. A magyar nyelv egyik egyedülálló szépsége, ami semmilyen ismert nyelvben nincs: a valamilyen névre hallgatásban benne van, hogy valamely állat felfigyel a nevére, úgyszólván megérti.
Meghan Markle és II. Erzsébet különféle neveit sokféleképpen lehet ismertetni,
ezt az egy formulát még „humor” gyanánt sem használjuk, egyszerűen azért, mert annak
ízléstelen. Különben meg a tudatlanság, a pályára való alkalmatlanság szánalmas
bizonyítéka.
Dehát sajnos van itt más is.
Búsan, a reménytelenség borújával közlöm, nagyon
sokadszor (Don Quijote ehhez a küzdelemhez képest egy kis misi volt a
szélmalmával), hogy Meghan Markle-nak anyja
van, nem „édesanyja”. Nem tudjuk, hogyan szólítja a mamáját, de nem is fontos
tudnunk, egy újságnak nincs hozzá köze. Ha ő egy interjúban édesanyámozik
(bizonyosan nem teszi, az angol nyelv – mint az összes többi kultúrnyelv – ezt nem
teszi lehetővé), az elég szomorú, mert azt jelzi, hogy fogalma sincs bizonyos
illemszabályokról, nem bizalmaskodunk ugyanis nyilvánosan, a mamájához fűződő
viszonya nem tartozik másra.
Dehát nem erről van szó, hanem arról a mindent
elárasztó édesanyázásról és édesapázásról, ami nélkül semmit nem lehet olvasni,
hallgatni, mert mindenhol beletörülik az ember arcába.
„Hír” (azért teszem idézőjelbe, mert egy nyavalyát
hír az ilyesmi, dehát hol vagyunk már attól, hogy törődjünk az újságírás műfaji
szabályaival) a különféle nevű híradókban (nincs ilyen, kékfénnyel kombinált
bulvár van): édesanyja megfojtotta az
újszülöttet. De olyan is van, hogy a
férfi szétverte édesanyja fejét.
Alázatosan könyörgök (nem könyörgöm, mert nem ikes
ige), ne tessék édesanyázni. Sem a fent idézett módokon, sem máshogyan. Ilyen
szó, ilyen fogalom nincs ugyanis. Anya,
az van. Mother, Mutter, madre, mére, maty
(ha nem bánják, nem cirillel írom, gondolom, kevesen tudnák elolvasni), matka, mor – sorrendben angolul,
németül, olaszul és spanyolul, franciául, oroszul, csehül, norvégul és svédül
és dánul (minthogy a három skandináv nyelv voltaképpen egy nyelv három
különböző dialektusának tekinthető) anya.
Nem édes, csak anya. Tudniillik az magánügy, hogy valaki miképpen szólítja a
saját mamáját, valamint az is magánügy, hogy róla beszélve miképpen nevezi meg,
mondhatja azt is, az édesanyám főzött nekem húslevest, de ha nekem mondja,
valami olyan családi intimitásba avat be, ami engem történetesen nem érdekel,
sőt kifejezetten zavar. Az újszülöttet az anyja
fojtotta meg, és a férfi az anyja
fejét verte szét. Magánbeszédben anyám, mamám, anyu, anya – sokféle változat
lehetséges, ha valaki az anyjáról beszél egy idegennek – az édes anya senki
másra nem tartozik, azt otthon, ha szabad kérnem.
Nem kell finomkodni, kurvanyázás (© Petőfi) más nyelveken is van (ha nem
feltétlenül kurvának nevezik is), azért az anya
minden nyelvben szerepel az ostoba emberek szitokkészletében – mégsem
akarják másképp hívni, ha éppen nem káromkodnak. Ezt csak azért emelem így ki,
mert gyanúm szerint a szempillarebegtető magyar köznyelv egyebek között ezért is édesanyáz (bár ez sem feltétlenül
elválasztó szó, vannak választékosabb bunkók, akik az édesanyjába küldik az
embert). Ezen kívül van egy olyan, a fentihez hasonlóan blőd hiedelem, mely
szerint az édesanya az a vérszerinti, az anya meg nem az, hanem az a
mostohaanya.
Holott miről
van szó? Az édes mindössze egy
szimpla jelző, az íz-, ízes alak- és
jelentésváltozása következtében lett édes, azaz nem sós és nem keserű, hanem
kellemes és szerethető íz, ebből eredően egy kedves, szerethető személy jelzője.
Az Ómagyar Mária-siralomban még ezes
(ezes urume), az 1495-ben kiadott Guary-kódexben már edos (ahol a zárt e
majdnem é-nek hangzott, a sva-szerű o meg inkább ö-nek), de igazi „karrierjét” csak a 18. században kezdte Verseghy Ferenc verseiben, és a
Szinnyei-féle Magyar Tájszótár rögzítette először a 19-20. század fordulóján
például az éccs-ám (édesanyám), ies ’pám (édesapám) alakokat. Azaz bő
száz évvel ezelőtt ivódott bele a falusi-tanyasi
nyelvbe, ahol valószínűleg fokozatosan elveszítette a jelzős szerkezet
jellegét. A következő kérdés az lehet, van-e azzal valami baj, ha egy szó a
tájnyelvből kerül át az úgynevezett irodalmi
nyelvbe. A válasz meg az, hogy nem feltétlenül, mert a nyelv mozgása általában
nem baj, ha hirtelen kell
megsaccolnom (lám, ez meg argó, a
józsef- és ferencvárosi svábok magyarították a schätzen /felbecsülni/ igéből), akkor azt mondom, nagyjából fele-fele
a hasznos és a nyelvet károsító jövevények aránya.
Ezúttal
káros. De a kárt persze nem az eredet jelenti, hanem az ostoba nagyvárosi
média, azon belül is a kereskedelmi televíziók nyálas bulvárhangja. Ahol
kizárólag olyan „újságírók” dolgoznak, akiknek a hallása eltorzult, akiknek fel
sem tűnik, hogy a csecsemőjét gyilkoló anya
is borzalmas, de ugyanez édesezve már
hányinger.
Anyja neve – egyelőre a kérdőíveken még ez áll. Minden édesanyázót megnyugtatok, ha
a kérdőív azt akarná tudakolni, mi a neve a kérdezett mostoha- vagy nevelőanyjának, akkor azt kérdezné, ha meg arra volna
kíváncsi, annyira szereti-e az alany a mamáját, hogy édesnek szólítja, volna rá módja.
Az anya nem kerülendő, pejoratív kifejezés,
ha hagyjuk, még ma is képes kifejezni a maga teljes jelentéstartalmát, azaz az anyaság lényegét, annak minden
szépségével együtt. Ha szabad kérnem, leginkább otthon tessék édesanyázni. Az
édesanyázók mamája is leginkább otthon hallgat erre a megszólításra.
A magyar nyelvről végtelen szomorúsággal
Suttyomban
távoztak az utolsó amerikai katonák Afganisztánból
„Fanfárok nélkül,
pestiesen szólva suttyomban távoztak az utolsó amerikai katonák Afganisztánból
az elmúlt napokban.”
Ez a legnagyobb „példányszámban” megjelenő,
legtöbbek által olvasott portál „szalagcíme” és a tudósítás első mondata.
Gondolom, újságíró írta. De ha a takarítószemélyzet valamely tagja, újságírónak
akkor is látnia kellett, mikor föltette. Ami azt jelenti, hogy ennél a lapnál
(nem tudom, mi a fenéért vagyok ilyen tapintatos, hogy még mindig nem írom ide
a címét, pedig már sokadszor tapasztalom, hogy a szakma alapjai is hiányoznak a
működési feltételek közül) egyetlen ember sincs, aki legalább egy közepes
előmenetelű, másodikos elemista szintjén bírná a magyar nyelvet.
Mindenekelőtt: a suttyomban nem „pestiesen” szól, méghozzá nagyon nem, lévén úgynevezett
tájnyelvi szó, az értelmező szótárak
ezt „nép” megjegyzéssel jelzik. A sutton, sut szóból ered, ami
rejtekhelyet, zugot jelent, a suttyomban pedig
ennek határozóraggal rögzült alakja,
a kemence sut ma már ritkán előkerülő
szó, de aki olvasott Mikszáthot, Móriczot, Tersánszkyt, az azért érti, mi az.
Tudom, hogy manapság az lesz újságíró, aki
elhatározta, hogy az lesz. Követelmény nincs, ha némely helyen tanítják a
szakmát, azt olyanok teszik, akiket nem egy tanári szobába nem engednék be, egy
takarító szertárba sem – ha már föntebb szóba hoztam a takarító személyzetet.
Csak azért említem olykor, hogy jó volna legalább
a tömegtájékoztató eszközöknél alkalmazni bizonyos limitet, mert ez a nép
mindenek fölött a nyelve által maradt meg körülbelül 8000 évig. Az Ezerév című, megjelenésre váró
könyvemben elég részletes indoklással leírtam már, ezt most nem hozom át ide,
nézzék el nekem, hogy csak a konklúziót rögzítem: ismeretes mindenféle elmélet
a magyar nyelv mindenféle rokoni kapcsolatairól, jövevényszavakról és más
finomságokról – ezek szép és tudományosnak álcázott mesék, bizonyíték nincs.
Eretnekség, persze, azt állítani, hogy a magyar nyelv éppúgy magányos a nyelvek
között, ahogyan a nép az, itt Európában és az volt Ázsiában is, de szívesen
kiállok bárkivel egy valóban tudományos vitára, aki a finnugor elmélet híve, olyan jó volna már véget vetni ennek a
legendának is.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy a magyar nép
a nyelve elsorvadásával fog eltűnni, felszívódni, beolvadni, ha nem vigyázunk.
Vigyázni pedig elsőbben is úgy lehet, hogy nem engednek be semmilyen szerkesztőségbe
olyan alakokat, akik képesek leírni és közrebocsátani a fenti szalagcímet és az
alatta lévő mondatot. Ennek az intézkedésnek meg az a fundamentuma, hogy az
ország elsőszámú ügyintézője nem lehet egy faragatlan, tudatlan, rosszízlésű,
gerinctelen köztörvényes bűnöző, mert amíg politikusok adják a mintát
(ahelyett, hogy a sutban, csöndesen
észrevétlenül végeznék a munkájukat), addig a bemutatott „újságírók” fogják
szennyezni a környezetet.
2021. július 5., hétfő
Kereszténység
"Konkrét lépéseket" ígért Justin Trudeau kanadai miniszterelnök azután, hogy a múlt héten több mint 200 gyerek földi maradványait találták meg az észak-amerikai országban egy őslakosoknak létrehozott egykori bentlakásos iskola területén.
Justin Trudeau
intézkedéseket ígért a túlélők, a hozzátartozók és az őslakosok támogatása
céljából, de nem szolgált részletekkel ezzel kapcsolatban.
"Sajnálatos
módon ez nem egy kivételes vagy elszigetelt eset. Nem fogjuk elhallgatni. El
kell ismernünk az igazságot. A bentlakásos iskolák valóságosak voltak, egy
olyan tragédia részei, amely itt történt, a mi országunkban, és ezt magunkra
kell vállalnunk" - mondta a kormányfő.
Rosanne
Casimir, a Tk'emlups te Secwepemc nevű őslakos közösség vezetője a múlt csütörtökön
számolt be arról, hogy Kamloops kisvárosa mellett megtalálták 215 gyerek földi
maradványait, amelyekre egy különleges hanglokátor segítségével bukkantak rá.
A katolikus
egyház által fenntartott létesítmény több mint száz éve nyílt meg azzal a céllal,
hogy az őslakosok gyermekeit kényszerrel beillesszék az európai bevándorlók
társadalmába. A gyermekek elhunytát a bentlakásos iskola akkori vezetősége nem
dokumentálta, bár eltűnésüket az őslakos közösség tagjai bejelentették a
hatóságoknak.
A 19. század
végén 139 hasonló létesítmény nyílt a kanadai kormány megbízásából. Az
észak-amerikai országban 1874-től kezdődően mintegy 150 ezer indián, mesztic és
inuit gyereket szakítottak el családjuktól és kulturális közegükből, és
zárattak kényszerrel bentlakásos iskolákba. Sokukat bántalmazták, illetve nemi
erőszak áldozatai lettek.
Szombaton
Trudeau felszólította a katolikus egyházat, hogy vállalja a felelősséget az
őslakos iskolák ügyében játszott szerepéért. Többek között azt követelte, hogy
engedélyezzék a hozzáférést olyan dokumentumokhoz, amik segíthetnek az
évtizedek alatt eltűnt gyerekek sorsának megismerésében.
Közben
tizenöt kanadai ügyvéd hivatalos kérvényt nyújtott be a Nemzetközi
Törvényszékhez (ICC), hogy indítson vizsgálatot a kanadai kormánnyal és a
Vatikánnal szemben is feltételezett emberiesség elleni bűncselekmények miatt.
Az is
általános volt, hogy az elhunyt gyermek testét nem adták vissza a családoknak,
és a szülők ritkán tudták meg a halál körülményeit. Sokszor csupán annyi jutott
el az indián közösségekhez, hogy egy bizonyos keresztnevű gyerek meghalt. Egy
1939-es esetnél egy anya kikérte az iskolától az állítólag
agyhártyagyulladásban elhunyt fiának a testét, amit az illetékes minisztérium
azzal utasított el, hogy „nem tartozik a gyakorlatba, hogy a minisztérium
indiánok holttestét vonatoztassa”.
Arra a
kérdésre, hogy akár jogi lépéseket is fontolgatnak-e a katolikus egyházzal
szemben, Trudeau azt válaszolta, hogy ha szükséges, keményebben lépnek fel.
Azonban reményét fejezte ki, hogy a katolikus vezetők megértik, hogy részt kell
venniük ezekben a vizsgálatokban, és segítenek a dokumentumok megismerésében.
Kanada őslakos
kapcsolatokért felelős minisztere, Carolyn Bennett szerint a bentlakásos
iskolák a „szégyenteljes” gyarmati politika részei voltak, a kormány pedig
elkötelezett amellett, hogy „emlékezzen az elveszett ártatlan lelkekre” –
mondta. Benett, illetve az őslakos szolgáltatásokért felelős miniszter, Marc
Miller szerint a katolikus egyháznak és Ferenc pápának bocsánatot kellene kérnie
a múltban elkövetett bűnökért, a Vatikán azonban egyelőre nem reagált az ügyre.
Trudeau már 2017-ben felszólította Ferenc pápát, hogy kérjen bocsánatot az
egyház szerepéért.
Ha Ferenc pápa bocsánatot kér, az remek lesz. Akkor minden rendben, mehet tovább a meseszekér. A katolikus egyház pusztít tovább, lelkeket és embereket.
Ha nem volna világos, a kanadai tudósítás népirtásról szól. Az egyház által
meggyilkolt gyerekek ezreiről. Minthogy azok nem voltak keresztények, és
nyilvánvalóan azért nem, mert az egyház nézete szerint alacsonyabb rendűként születtek.
Félreértés ne essék, nemcsak a katolikus pusztít, a többi
keresztény egyház is. Csak mostanában éppen a katolikusokat hangsúlyozzák a
különféle tömegtájékoztató eszközök.
Sokszor sok helyen leírtam, elmondtam, az
emberiség történetében nincs kártékonyabb, gyilkosabb ideológia a kereszténységnél. Tartósabb sincs, ezer
éve pusztít, százmilliókra tehető a halálos áldozatok száma.
Antoine Destutt de Tracy a francia filozófia 19.
századi történetének legérdekesebb alakja az ideológiát az állattan részének írta le. Az állattanból kiindulva én
nem látok lényeges különbséget Destutt de Tracy és a 20. századi frankfurti iskola (Adorno, Habermas,
Marcuse, Walter Benjamin) elmélete között, ami hamis tudatnak nevezi az ideológiákat. Az a helyzet, hogy nemcsak
nem ismerek hasznos ideológiát, elképzelni sem tudok. Ezt csak azért említem,
mert a kereszténységet a vallás címszóval
szokás illetni, dehát rosszabb az annál. Nem vallás, ideológia.
Azt is sokszor leírtam, tőlem senkinek sem kell
megóvnia a vallását, elismerem (nem tiszteletben tartom, semmi tisztelnivalót
nem találok benne, csak elismerem), mindenkinek joga van gyakorolni a vallását,
templomba járni vagy otthon leborulni a nagyszakállú öregember előtt (ahogy istent
elképzelik a keresztények), sajnos még ahhoz is joga van mindenkinek, hogy
Jézust mint vallásalapítót imádja, elmondhatom, leírhatom én milliószor, hogy
neki semmi köze nincs ahhoz a borzalomhoz, amit kereszténységnek hívnak. De úgy
vélem, tartozunk egymásnak annyival, hogy minden vallásos elismerje, nekem meg
jogom van óvni az emberiséget a kereszténységtől, az írásaimnak remélhetőleg
lesz idejük elterjedni, az emberiségnek meg remélhetőleg lesz ideje eljutni
odáig, hogy felfogja, jobb tudni, mint a vallás iszonyatos ostobaságaival
elutasítani a tudást, a valóságot, majd azt mondtam, az igazságot. És ami annál
is sokkal rosszabb, a kereszténységnek nevezett ideológia „iránymutatásával” halomra
gyilkolni embereket és főképp gyerekeket.
Trudeau bocsánatkérésre szólítja fel a pápát meg
az egyházat. Ez mostanában nagy divat: tessék bocsánatot kérni, és akkor a
bűnök meg vannak bocsátva. Nem képesek felfogni sem azok, akik a
bocsánatkérésre felszólítanak, sem azok, akik azt elutasítják, hogy ez a baromi
aktus honnan származik.
Ideteszek néhány idézetet.
És oltárt
építe Noé az Úrnak, és vőn minden tiszta állatból és minden tiszta madárból, és
áldozék égőáldozattal az oltáron.
És megérezé
az Úr a kedves illatot, és monda az Úr az ő szívében: Nem átkozom meg többé a
földet az emberért, mert az ember szívének gondolatja gonosz az ő ifjúságától
fogva; és többé nem vesztem el mind az élő állatot, mint cselekedtem.
És tegye
kezét az égőáldozat fejére, hogy kedves legyen ő érette, hogy engesztelést
szerezzen az ő számára.
És ölje meg a
tulkot az Úr előtt, az Áron fiai pedig, a papok, vigyék fel a vért, és hintsék
a vért köröskörűl az oltárra, a mely a gyülekezet sátorának nyílásánál van.
Azután vonja
le az égőáldozat bőrét, azt pedig vagdalja el tagjaira.
Azután
felemelé kezeit Áron a népre, és megáldá azt és leszálla, miután elvégezte vala
a bűnért való áldozatot, az egészen égőáldozatot és a hálaáldozatot.
És beméne
Mózes és Áron a gyülekezetnek sátorába, azután kijövének és megáldák a népet,
az Úrnak dicsősége pedig megjelenék az egész népnek.
Tűz jöve
ugyanis ki az Úr elől, és megemészté az oltáron az égőáldozatot és a
kövérségeket. És látá ezt az egész nép, és ujjongának és arczra esének.
És akkor meg van szerezve az engesztelés. Az ember
elkövette a bűnt, utána jön a megbocsátás. Tényleg nem képes a „hívő”
keresztény felfogni, hogy Jézus pontosan emiatt zavarta ki a Templomból a
kereskedőket? Hogy véget vessen ennek a felháborítóan undorító
cselekménysornak. Hogy többé ne forduljon elő. Hogy a „vallását” gyakorló ember
előbb elköveti a bűnét, aztán vásárol egy állatot, azt a szerencsétlen élőlényt
meggyilkolja, majd a bűnét tovább tetézve még el is égeti. Azaz az elkövetett
bűn egy újabb bűn elkövetése által, az állat meggyilkolásával és elégetésével
meg van bocsátva. És a rémületesen buta emberiség jobb szándékú, de ugyancsak
buta, érzéketlen és faragatlan része a nácik haláltáborainak áldozatairól úgy
emlékezik meg, mint a holokauszt áldozatairól – azaz az ember bűnéért
engesztelésül meggyilkolt és elégetett állatokról alkotott szót használja. Ami
ki nem mondva ugyan, de egy nagyon egyszerű asszociációval értelemszerűen
magába foglalja a megbocsátás fogalmát. Tetszik emlékezni? Azután felemelé kezeit Áron a népre, és megáldá azt és leszálla, miután
elvégezte vala a bűnért való áldozatot, az egészen égőáldozatot és a
hálaáldozatot. Egy bűn, egy meggyilkolt állat és minden meg van bocsátva. És látá ezt az egész nép, és ujjongának és
arczra esének.
A kereszténységet nem legitimálja két másik
ideológia gyűlölete a kereszténység iránt. A nácizmus és annak egy tovább
szegényített, de lényegében pontos másolata, a kommunizmusnak nevezett keleti
nácizmus azért próbálta kiirtani a kereszténységet, mert félt tőle. Ahogyan a
gyenge fél az erősebbtől. A félelem alaposan indokolt volt. A nácizmus abban a
formájában kimúlt, a kereszténység itt maradt. Most az újnáci diktatúra úgy
próbálkozik, hogy nem betiltja a kereszténységet, hanem a magáévá teszi.
Meghágja. Dehát Magyarország miniszterelnöke is elég ostoba ahhoz, hogy
megfelelően használja ezt a förtelmes ideológiát. Azt hiszi, elég öblögetni,
naponta felböfögni a szót: kereszténység. Az úgy nem működik. Úgy működik,
ahogyan ezer évvel ezelőtt kezdték letolni az emberiség torkán. Halomra
gyilkolni az ellenkezőket és a híveket, az egyik tábort ilyen jelszóval, a
másikat olyannal – nagyjából mindegy, a félelem és a gyűlölet a lényeg, a kereszténység két alappillére. Én
a keresztények helyében legalább azon elgondolkodnék, miféle ideológia az, ami
befogad egy olyan alakot, amilyen Magyarország miniszterelnöke, és miféle
ideológia az, amit egy ilyen alak alkalmas eszköznek talál a maga gyűlöletből,
rettegésből és bosszúvágyból összerakott személyiségének az érvényesülésére.
A kanadai borzalom tökéletes tükre a
kereszténységnek. Ha nem volna világos a kezdő idézetből, ott az amerikai
földrészen ez nem évszázadokkal ezelőtti történet, hanem 20-25 évvel ezelőtti.
A délebbre ugyancsak a kereszténység nevében gyilkoló KKK és az ahhoz hasonló
szervezetekkel együtt.
Nem vagyok híve semmiféle betiltásnak. De híve
vagyok a jog alkalmazásának. Kéretik végre észrevenni, a kereszténység által
elkövetett bűnökért nem bocsánatot kérni kell, hanem érvényesíteni az emberi
jogokat. Méghozzá kíméletlenül. Megbüntetni minden, kereszténység nevében
bűnöző egyházat a maga ájtatos papjaival együtt – nemcsak a pedofilokat, az
összes többit is, a bűnsegédi bűnrészeseket, akik a cifra operett öltözékeikben
rabolják ki a népet ezer éve, akiknek szava nincs például arról, ami
Magyarországon folyik, akik szó nélkül tűrik egy bomlott agyú alak pusztítását.
És Iványi Gábor gyülekezetének megnyomorítását, azzal együtt a Hit
Gyülekezetének harácsolását, aljasságát, sunyiságát.
Mielőtt elfelejtem: Iványi Gábor nem azért teszi,
amit tesz, mert keresztény, hanem annak ellenére. Ő ugyanis olyan embernek
született, aki bármely szervezetben ugyanazt tenné. Igen, azt akarom mondani,
hogy akkor is, ha a kereszténység soha nem lett volna.
A kereszténység jellemző megtestesülése a Hit
Gyülekezete. És Magyarország miniszterelnöke.