Keresés ebben a blogban

2015. december 27., vasárnap

Szétesett

Azt olvastam, hogy Kövér szerint széteshet az MSzP.
Jelentem, ez régen megtörtént. Nem tudom megmondani, pontosan mikor, de 2008-ban ez a szétesés lényegében már befejeződött, a kezdet meg legalább két évtizeddel korábbi. A jelzett év nyarán bent jártam az Országházban, valami beszélnivalóm volt az egyetlen politikussal, akit sosem tekintettem politikusnak, nem ért rá máshol találkozni velem (sosem ért rá, szerintem most is hiába hívnám, hogy egy félóra múlva találkozzunk, azt mondaná, leghamarabb a jövő héten, és akkor is késne minimum húsz percet, pedig már abbahagyta). Az illető természetesen nő (férfira nem vártam volna), most is késett, mint mindig. Ültem az előszobában, ahová az emeszpés képviselő urak (nő alig volt abban a pártban is) jártak kávézkodni. A képviselő urak beszélgettek. Hogy majd mi lesz ellenzékben. Nem jövő idejű feltételes módban, hanem hogy majd mit fognak tenni. És közben jókat röhögtek. Nem írom ide, mit mondtam nekik. Engem is meglepett, hogy egyáltalán megszólaltam, nem szoktam idegenekkel, politikussal végképp nem, de ott muszáj volt. A 2010-es választások már akkor el voltak veszítve.
Az Országháznak van egy klimatizáló rendszere (ha ez a jelenleg hatalmaskodó banda azt is tönkre nem tette), ami egy alagútrendszerre épült (Steindl Imre így tervezte), egy légvonalban is többszáz méterre lévő utca egyik bérházának az udvarán van a szellőző rendszer kupolája. Ennek tulajdoníthatóan egyik évszakban sincsenek szélsőséges hőmérsékletek ebben az irdatlan épületben (amit egy háromszor ekkora ország népének képviseletére terveztek, de az uraknak most kicsi, nem fér el benne a méltóságérzetük). Jó ott lenni. Mindegy, hogyan, lehet hűsölni vagy melegedni, fizetést adnak, az ennivaló majdnem ingyen van. A többi nem érdekes, nem kell itt mindenféle idealista elképzelésekkel fáradozni, hogy népképviselet meg ilyesmi, jó ott, na. A képviselő urak ennyit bírnak érzékelni. Amennyi A hét mesterlövészben a Vin (Steve McQueen) által elmondott példázatban van – az öreg földműves megkérdezi, hogy érzi magát: „mint a fickó, aki kiesett a tizedik emeletről, és ahogy zuhant, minden emeleten hallották, hogy azt mondogatja, eddig még jó, eddig még jó”.
Eddig még jó volt. Azoknak, akik egyfolytában felháborodottan tagadták, hogy ők az MSzMP utódpártjának a tagjai, miközben (egy-két kivételtől eltekintve) azok voltak és az életjeleket imitáló töredék még ma is az. Egy böhöm, rothadásnak indult párttest üszkös maradványai. A szétesés akkortájt indult, amikor a magyar történelem egyetlen olyan kormánya alakult meg, ami képes volt ellátni a munkáját – Németh Miklós kormánya. Nincs ebben semmi paradoxon, a tehetetlen tömeg, a sok szájtáti tulok képtelen volt felfogni, mi történik, csak álltak tele gatyával és a szájuk sarkából csurgó nyállal, várták a megsemmisülést ahelyett, hogy teljes terjedelmükkel odaálltak volna a saját kormányuk mögé. Az akkor megindult szétesés 2008-ban véget ért.
Az igazán nagy baj az, hogy akkortájt nemcsak a mai MSzP széthullása kezdődött el, hanem ezé a szerencsétlen országé is. Ha akkor Németh Miklós, Glatz Ferenc, Pál László, Derzsi András megkapja a beszari tagoktól a kellő párttámogatást, és folytathatja, amit elkezdett, akkor egy balsors rablóbanda, amelyiknek különböző színű, de végülis azonos szándékú, tehetségtelen martalócai azóta is fosztogatják a népet, soha nem kerül „hatalomra” (emlékeztetőül az első forduló eredménye, tárgyunk szempontjából az a releváns: MDF 24%, SzDSz 22%, FKGP 11%, MSzP 11%).

Ez persze az én véleményem, de talán érdemes elgondolkodni rajta. Nem mintha bármi értelme volna, csak úgy játékból.