Keresés ebben a blogban

2017. december 13., szerda

A tüntetésről

Kicsit eltöprengenék a zsigeri undor és a racionális viselkedés viszonyáról. Főképp azért, mert számomra kedves és okos emberek véleményét olvasva feszengtem valamelyest, aztán meg azt olvastam, hogy különféle, különben is eléggé ostobán viselkedő pártkezdemények bejelentették, ők bizony ott lesznek a tüntetésen.
Azon kezdtem tűnődni, mit éreztem volna, ha a NSDAP (Nazonalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei) nekimegy a Partito Nazionale Fascista nevű bandának, és mindenféle szankciókkal sújtja. Arra jutottam, hogy némi örömet éreztem volna. Átsuhant volna rajtam az a halvány remény, hogy esetleg kicsinálják egymást.
Az bizonyosan nem jutott volna eszembe, hogy kimenjek az utcára tüntetni, több okból. Először is ezzel a gesztusommal elfogadtam volna a nácikat mint az emberi normák szerint működő társaságot, mely társaság most éppen helytelen dolgot tett, de én erre rögtön figyelmeztetem. Másodszor a felháborodásomat egy olyan konglomerátum ügye mellett nyilvánítom ki, mely konglomerátum soha semmilyen emberi reakció kiváltására nem szolgált rá, és az én emberi érzelmeimmel olyanokban is rokonszenvet keltek a konglomerátum kétlábúi iránt, akik eddig nem pontosan tudták, kik ezek, de most látják az én kiállásomat.
A fidesz elnevezésű náci banda például éheztet sokszázezer gyereket, de emiatt egyetlen ember sem ment ki az utcára. Mondjak konkrétabbat? Hányat? Vegyük a Hospice Alapítvány tízmillióját? Hányan tüntettek? Ez a tömeggyilkos csürhe soha egyetlen pillanatig sem működött úgy, hogy bármilyen módon, emberi mércével mérve mérlegre tehető lett volna bármilyen cselekedetük. Most ez a fasiszta banda elleni intézkedésük netán kirína a többi közül? Ez jelezné, hogy mostantól félni kell, mert ezek majd képesek lesznek egyéb ilyesfajta intézkedésekre? Hogy majd más pártokkal is?
Miért, ez eddig nem volt nyilvánvaló?
Tényleg el tetszik menni tüntetni az egyik féreg mellett a másik féreg ellen? Mert az egyik tömeggyilkos nekiment a másik tömeggyilkosnak, mely utóbbi eddig még csak kinyilvánította a szándékát emberek megölésére, de nem volt alkalma rá, hogy ezt nagyobb mértékben megtegye? Majd most segítünk nekik? Mert most méltánytalanság érte őket?
Hááát. Én nem mennék.