Keresés ebben a blogban

2017. április 6., csütörtök

Victoria

Minden rokonszenvem (na jó, majdnem minden) a Momentum Mozgalomé volt, amíg párttá nem alakultak. De még mindig kedvelem őket, fenntartásokkal.
Most azt mondják, az ő népszavazási kérdésük egyszerű, egyszerűbb a fene tudja, melyiknél.
Ideírom a kérdést, jó?
"Egyetért-e Ön azzal, hogy az Országgyűlés a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 9., 76., 77., 115., 117. §-ait a 2017. április 4-én hatályban volt szövegük szerinti tartalomra módosítsa?"
A helyzet a következő. Nekem csak két diplomám és másfél doktorátusom van (a másodikért le kellett volna tennem még egy vizsgát, úgy döntöttem, inkább nem kell, ha esetleg eljönnének hozzám vizsgázni azok, akik engem vizsgáztatni akarnak, arról lehetne szó).
Namármost én alulképzettnek érzem magam ahhoz, hogy erre a kérdésre válaszolni tudjak.
De tényleg. Nem az a baj, hogy nem tudnám, igen vagy nem, hanem amiért nem tudnám.
Nem értem ugyanis a kérdést.
Fiúk, lányok ne! Ezt itt most így, akkor mi lesz később? Mondjuk, kormányon. Államtitkárok, autók?
Választást nyerni ilyen marhaságokkal?
Választást nyerni egyvalamivel lehet. Annak kilátásba helyezésével, hogy megszűnik az uralkodás. A hatalom. Hogy szolgálat lesz, ahogy eddig is mindenki ígérte. Normális tisztviselői átlagfizetésért. Nincs semmi ingyen. Nem fizetem az autótokat, a telefonotokat, a lakásotokat, semmit. Oldjátok meg, ahogy bárki más. Pestre kell költözni. Vagy én nem bánom, lehet vidékről is feljárni, saját költségen. Nekem nincs pénzem a benzinetekre.
Közszolgálatban dolgoztam évtizedekig. Hasznosabban, mint a kormányzati léhűtők bármikor. Senki nem fizette a holmikat, amiket használtam. Senki nem akarta hatalmas fizetéssel elejét venni annak, hogy én korrupcióra adjam a fejem. Nem is adtam.
Tudjátok, mi lett volna, ha hagyom magam megvesztegetni például? Lecsuknak. Bíróság, tárgyalás, ítélet. Ilyen egyszerű. Ezzel lehet megelőzni a korrupciót.
Hát valahogy így. Ezzel lehet nyerni.
Ha a szolgálat győzelem.