Keresés ebben a blogban

2016. november 14., hétfő

Egy tudósításról

Kiütöttük Andorrát, nagyszerűen futballoztunk




Jelentem, én nem. Nem voltam benne a kiütésben. És nem is futballoztam nagyszerűen. Ez eddig tízmillió mínusz egy. De szerintem nem vagyok egyedül. Talán nem mindenki vett részt ebben a kiütésben, és lehet, voltak, akik nem futballoztak nagyszerűen. Ezenkívül akkor sem "lapátoltam", amikor félhajóval vertük a mezőnyt, és akkor sem úsztam, amikor feljöttünk a harmadik helyre a vegyes váltók között, ami pedig igazán szép eredmény lett volna tőlem. Ilyenformán abból is ki fogok maradni, amikor legközelebb belerúgunk a seggünkbe. Abban a bírói tanácsban viszont szívesen benne lennék, amelyik súlyos büntetéssel sújtana minden sportfirkászt, aki többes szám első személyben nyilvánul meg.
De nem is ez a legnagyobb baj.
Komolyan lehet ilyeneket mondani meg írni? Lehet eufóriás hangulatban ünnepelni, hogy a világ egyik legkisebb országának csapatát sikerült legyőzni? És egyáltalán, lehet egy kicsit is pozitívan értékelni azt a balsors bandát, amelyik futball címén produkál valami olyan mozgásformát, ami nyomokban talán emlékeztet a jelzett sportra, dehát azért az nem ilyen.
Lehet, hogy egyedül én undorodom ettől az egész magyar válogatottól?
Egy pillanatig eltöprengtem azon, miért nem undorodtam az ötvenes évek magyar futballjától. Nem, nem azért, mert azok a legjobbak voltak az egész világon. Hanem talán azért, mert Rákosi elvtárs nem volt futballista. És nem épített stadionokat. Egyet kivéve, dehát a Népstadion felavatásakor már több, mint egy éve olimpiai bajnok volt a magyar válogatott, és mindenki tudta, hogy az NB I. első tíz csapatából bármelyik végig verné az összes valamire való nemzeti válogatottat. Egy sportág nem az infrastruktúra összkomfortjától fejlődik. Ha egyáltalán van összefüggés, sokkal inkább annak hiányában. Stadiont nem azért szokás építeni, hogy legyen valami a libalegelőn, hanem azért, hogy a rengeteg tehetség valahol megmutathassa, mit tud. Ha a közönség korábban nem járt ki tömegestül megnézni, hogyan legelnek a libák, akkor sem fog oda járni, ha azontúl tribünökről nézheti a háziszárnyasok táplálkozását. Vagy a magyar futballistákat - a látványok szórakoztató kvóciense megegyező.
A szotyolaköpködőnek ezúttal ne tessék szólni. Fenti okfejtés meghaladná a szövegértő képességét.