Keresés ebben a blogban

2025. július 13., vasárnap

Nemzeti nagylétünk 1.

Ellenzéki képviselőnő kezdte úgy a válaszát valamely "újságírónak", hogy "Szent István országában". Automatikusan szorult ökölbe a gyomrom, hogy tudhatná, ha olvasta volna a könyvemet... dehát nem olvashatta, mert ez a könyv belátható időn belül nem fog megjelenni. Éppen ezért úgy döntöttem, legalább itt hozzáférhetővé teszek bizonyos részleteket, hogy szorgalmas olvasóim megtudhassák, mitől gurulok dühbe és miért. Hogy mit kell tudni "Szent Istvánról" és az ő országáról.

Írtam egy 450-500 oldalas könyvet (körülbelül ennyi lenne kinyomtatva), Ezerév a címe, és az ezer év óta folyamatos történelemhamisításról szól, arról a primitív és ostoba hazudozásról, amit "történészeink" túlnyomó többsége művel.

Az itt következő szemelvényeket néhány naponként fogom föltenni, igyekszem valamelyest összefüggővé és így kiragadva is érthetővé tenni. Sokat ne várjanak ettől a pár oldaltól, de arra talán jó lesz, hogy megértsék, hol és hogyan élünk, minek az eredménye a förtelmes jelen...

 ... A magyar történelemírás ezekkel az eseményekkel úgy bánik, ahogyan már megszoktuk: egyszercsak Géza elment leánykérőbe, egyszercsak lett egy esküvő, egyszercsak hazajöttek arról az esküvőről, útközben meg mit tesz isten, egy Vencellin nevű „lovag” jól megölte Koppányt, afféle szívességből Istvánnak, hogy bevágódjon nála. Forrás: Képes Krónika 1360-ból, ami azért mégiscsak valamivel kevesebb, mint 400 (Négyszáz) év távolából tudósít az eseményről, nyilván abszolút hitelesen, úgyszólván első kézből.

A Henrik és István közötti „esetleges” párbeszédet inkább színesítő stíluselemnek szántam, mint a valóságban elhangozhatott dialógnak – aligha volt esély a két ember közötti beszélgetésre a jelzett formában. Az a bizonyos 3000 év nyilván agyonnyomta volna ezt az eszmecserét, ha egyáltalán létrejött, különben nem hiszem, hogy lezajlott köztük bármilyen dialógus. Nem dolgunk a korabeli leánykérés, majd az esküvő részletes leírása, de inkább el tudom képzelni a 11 éves Liudolf Gizella kísérőjeként a nevelőnőt meg egy-két udvari léhűtőt, mint a már felnőtt, nyilvánvalóan a Birodalom dolgaival elfoglalt Henriket. Akinek a jórészt Itáliában időző, a pápaság ügyeivel bajlódó, tizenéves unokatestvére, a hivatalosan császár III. Ottó helyett kellett foglalkoznia az uralkodással járó napi gondokkal. És akit épp eléggé megviselt a puszta tény, hogy a birodalom érdekeiért fel kell áldoznia a húga rendes élethez való jogát, ezért is elég valószínűtlen a személyes jelenléte ennél az aktusnál. Megbeszélte ő azt már korábban a kislánnyal, hogy a körülmények valamelyest kárpótolni fogják. Amennyiben nem a megszokott királynéi szerepben kell fellépnie.

Azt el tudom képzelni, hogy Henrik az esküvőn azért ott volt, talán adott a protokollra, és még ezt a keletről jött barbárt sem akarta megalázni, ha már hozzáadta a húgát. Az sem lehetetlen (sőt nagyon valószínű), hogy Istvánt elvitték a könnyen végig lovagolható távolságnyira lévő Aachenbe. Talán ott is lakott – fel kell tételeznünk, hogy az esküvő után nem rögtön indultak vissza. Köln akkor még, érseki székhely lévén kevésbé volt világi település, mint a koronázó város Aachen, a Német-Római Birodalom hatalmi és (egyik) szellemi központja. Az új rokonnak azt látnia kellett, már csak azért is, hogy érezze azt a levegőt, amit a felesége addig magába szívott, hogy világos legyen (esetleg szavak nélkül is), ez nem olyan feleség, amihez az ő népe szokva van, azt az otthoni nadrágot nem István fogja viselni. A különböző szakférfiakból összerakott sereget vélhetőleg ugyancsak Aachenben állították össze, aminek a feladatai közé tartozott annak biztosítása, hogy a Gizellával való bánásmód megfelelő legyen.

Mi következik ebből? Elsősorban az, hogy István olyan impulzust kapott majdani uralkodásához, amit nem is remélhetett. Saját szemével látta mindazt, amit a családi elbeszélésekből hallott, amiket még az apja által is kiküldött felderítők (ideje elhagyni a „kalandozók” elnevezésű marhaságot) és az azoknál is korábban nyugaton jártak élményeiből és az általuk itt-ott lopott holmikból raktak össze. Majd hazajött, és az itthoni átalakításokhoz kapott egy ingyen (mégegyszer, nem önzetlen) segítséget a vele érkezőktől. És most jön az egyik legfontosabb, a magyar történetírás által még csak nem is említett tényező: Istvánnak volt öt éve arra, hogy a saját életét átalakítsa, és ezenközben az országát is elkezdje felkészíteni a gyökeres változásokra. Amikről már tudnia kellett, hogy bekövetkeznek, felkészítették, mivel jár a királlyá koronázás és a vele együtt rászakadó kereszténység.

Tetszik emlékezni a Nemeskürty-idézetre? A Mohács utáni 15 évre? Íme ennek a jó 500 évvel korábbi előképe. Itt volt a mi históriánk első, semmittevéssel eltöltött időszaka, ami valószínűleg nem pontosan 5 év, lehet kevesebb is, több is, de nagyságrendileg vélhetően stimmel – pontos évszámokat nem ismerünk. Még nincs királyság (az államiság fogalmára mindjárt rátérek), sem kereszténység, sem semmiféle kötöttség. Utódlási belvillongások vannak, de Géza halálával megszűnt a fafejű ragaszkodás a pogány törzsi szokásokhoz, István mamája még él és felszabadult, itt van a másik értelmes nemhez tartozó ember is, a feleség. Igaz, ő még gyerek, de hozott magával sokféle férfit, akiket ugyancsak meg lehetne nyerni egy olyan átalakításhoz, ami legalább valamelyest hasonlít arra, amit István a Birodalomban tapasztalt. A két nő nyilván tudta, hogy a nép hajlandósága nélkül semmi olyan nem fog történni, ami legalább emlékeztet a nyugaton látott életre.

A két nőt István nem kérdezte. Fogcsikorgatva teljesítette azokat a parancsokat, amelyeket a feleségétől kapott, és amik csak arra voltak jók, hogy a kisebbrendűségi érzéséből fakadó dühöt és bosszúvágyat a paroxizmusig fokozzák. Az esküvője után nem ment többé sehová. Nem talált alkalmat, hogy átfáradjon Rómába a koronáért, ha már viselni kell, hozzák ide. Nem érdekelte többé az, amit látott (megvan még a Herzmansky áruházban tülekedő magyar a hetvenes évekből, aki csak az izzasztó sorbaállásra emlékszik, de Bécsből semmi más nem maradt meg?), csak az töltötte ki a napjait, hogy kit milyen mértékig gyűlölhet annyira, ami már fájdalmat okoz, esetleg halált.

Istvánnak volt sok ideje arra, hogy felkészüljön az Európához való csatlakozásra. Nem tudjuk, mit tett ezekben az években (Vencellin megölte neki Koppányt), de tudnánk, ha tett volna valamit. Huszonvalahány esztendősen egy normális agyberendezésű emberben élénken munkál a megismerés vágya, akarja az újat, kipróbál mindent, amivel még nem találkozott. A mi Istvánunk ráadásul abba a kiváltságos helyzetbe került, hogy rokona lett, méghozzá közeli rokona a Szász-dinasztiának, a kor legjelentősebb és legnagyobb hatalmú uralkodóházának. Kérhetett volna bármit, megtanulhatott volna tanulni például, hogy aztán taníthassa, taníttathassa a népét, kérhetett volna papokat iskolaalapításra, megnézhette volna Bolognában az akkor már működő világi jogászképzést, hogy hasonlókat telepítsen a saját országában is. Az elkezdett oktatás első hozadéka, amikor már valamilyen eredmény mutatkozik, harminc-ötven év. De az iskolaalapítás elhatározása csak néhány perc, a szándéktól az indulásig néhány hónap.

Mit tett István? Ezügyben természetesen semmit. Viszont a Vencellin által megölt Koppány holttestét négyfelé vágatta, és az általa uralt terület négy pontján kiszögeztette. Tessék elolvasni a mi történészeink erről szóló leírásait. Megmagyarázzák és méltatják. Hogy az milyen nagyszerű cselekedet volt, mert hogyan ráijesztett mindenkire. Nem azt írják, hogy ez a barbár, minden emberi érzésből kivetkőzött, gyűlölettől és bosszúvágytól beteg alak még a kor elemi követelményeit sem volt képes tudomásul venni, miszerint a halottat eltemetjük. Hanem a mi történészeink a magyar történelem szép pillanatának írják le, hogy egy példaadásra kötelezett tisztségviselő darabokra vágat egy emberi testet, és azt kiszögezteti valamely kapukra. Hogy a napsütésben ott rohadjon és bűzölögjön a kisgyerekek épülésére, valamint az európai kultúra széles körű terjedésének előmozdítására.

Azt tetszik kérdezni, miért veszek ennyire komolyan valamit, amiről nincs semmiféle megbízható dokumentumunk? Hogy mégis csak haragos és elfogult vagyok, mert adottnak veszek valamit, amit éppen a saját módszerem alapján nem volna szabad? A válaszom az, hogy egyrészt a meglévő, valós adatokból kiindulva az említett trancsírozás tökéletesen belefér első nagy királyunk tulajdonság halmazába, abszolút a sajátja ez a baromi kegyetlenség (ahogyan például a vérszerződés is valószínűsíthető). Másrészt ennek az általam való elfogadása remek kis jellemzés a magyar történetírás minőségére. (Arról az apróságról nem is beszélve, hogy az ajtót sem ismerték, nemhogy a kaput, azokhoz valamely kőépület volna szükséges.)

Na aztán itt vannak még az István által íratott törvények. Egyháziak. Nem is volt szükség másra.

Állítólag építtetett is. Templomokat. Nyomuk nem maradt ugyan, de ezt kivételesen elhihetjük, ennyi telt a mi első, mindmáig legnagyobb királyunktól.

Mindebből mi van nekünk előadva? A kereszténység (mindjárt mondom azt is), valamint az államalapítás. Voltaképpen az is egyszercsak, de annak csak az eleje, a kezdete ilyen hirtelen, utána már bőven van taglalva, hogy ugyanis mi mennyivel járunk a világ előtt. (Államalapítás: Magyar Fejedelemség: 895 körül, Magyar Királyság: 1001. január 1.). Ezzel szemben a hülye németeknek csak 1870-ben lett államuk, a majdnem olyan hülye olaszoknak 1861-ben – én nem is tudom, mit képzelnek ezek magukról, hát majdnem 900 évvel vannak elmaradva hozzánk képest. A hülye franciákról meg nem is lehet pontosan tudni. Talán nincs is nekik államuk, de persze nem merik beismerni, mert ránéznek a Wikipédia adatlapjára, ott meglátják a miénket, és ettől olyan inferioritási komplexumuk támad, hogy inkább nem is közlik az államalapításuk időpontját. Ők sem. Mindenesetre ez így, hogy „Államalapítás” egyedül Magyarországnál van feltüntetve, hogy mindenki számára világos legyen a beosztása, hiába kapaszkodnak, hamarabb kellett volna felébredni, he-he, hülye Európa és ezek akarnak minket itten demokráciából… Január elsején, igen. Akkor volt a mi államalapításunk. Tíz óra három perckor. Azért ilyen késő délelőtt, mert a mi nagy királyunk szeretett későig ágyban lenni. És utána komótosan reggelizni. Aznap éppen sült virslit evett, ami maradt a szilveszteri mulatságról (mármint nyersen maradt, de frissen sütötték természetesen), valamint téliszalámit újhagymával, hozzá lágytojást pohárban, majd vajas zsömlét, bőségesen megpakolva narancslekvárral. És hozzá tejeskávé. Amit meisseni porcelán kávés készletből ivott. Ezért történt az államalapítás csak tíz óra három perckor.

Ezt itt fent éppen sehol nem olvastam, de valahol nyilván ez is le van írva. A mi „történészeinktől” mindenesetre nem volna szokatlan.

Minthogy a magyar történelemtudomány vonatkozó része nem perelhető, kénytelen vagyok bírósági ítélet nélkül, saját hatáskörömben közölni a helyreigazítást (az egyéb, ma még hiányzó, de múlhatatlanul szükséges, súlyos büntetést kiszabó bírósági ítéletekről kicsit később):

A magyar történészek túlnyomó többsége azt állítja, hogy István király államot alapított. Ezzel szemben a valóság az, hogy nevezett tisztségviselő nem alapított semmiféle államot, sok egyéb körülményen kívül már csak azért sem, mert az államiság fogalma a jelzett uralkodó idejében egyáltalán nem létezett. Nemcsak itt, a Kárpát-medencében, sehol máshol sem. Ennek a könyvnek az elején már elejtettem egy félmondatot az ügyről (…az állam közjogi kategória, a középkori magyar társadalom berendezkedése meg magánbirtok jellegű…), most erről egy kicsit bővebb információt akarok nyújtani. Méghozzá a remek történész, az eléggé el nem ítélhető módon 63 éves korában meghalt Engel Pál  segítségével, bizonyítandó egyben azt is, hogy nem minden magyar történész terjeszt kártékony marhaságokat, csak mi azokat ismerjük, mert az a hivatalos, azt tolják le a torkunkon. Olyan helyről írtam le ide Engel Pál mondatait, ahol bárki elolvashatta volna, az újságárusoknál lehetett kapni a Rubicon című folyóiratot, annak egy 1996-os számában jelent meg a vele készült interjú. Ezeket a mondatokat különben a történész korábban már igazi szakmunkákban is rögzítette.

„… a 17. század körül, amikor létrejön a tulajdonképpeni állam, vagyis az, amit ma értünk alatta. Ekkor alakul ki az elképzelés arról, hogy milyen az ideális politikai rendszer, s ehhez igazodik a politikai gyakorlat is. Ez a modern politikai szervezet először Hollandiában jött létre, s az állam szó is a hollandok révén került be a nemzetközi jogi terminológiába. Tehát a középkorban még szavunk sem volt rá, hazánkban a nyelvújítók alkották meg az 1800-as évek elején a latin status és a német Staat szó magyarításaként az államot.

A fogalom használata akkor vált igazán elterjedtté, amikor az európai abszolút monarchiák élére olyan uralkodók kerültek, mint például Magyarországon Mária Terézia, majd II. József, akik elfogadták a modern államtan legfontosabb tanítását, miszerint az uralkodónak az ország közjava érdekében kell tevékenykednie, és az, ami fölött uralkodik, semmilyen értelemben nem az ő tulajdona. A modern államfogalom a forradalmak korában jött létre. A leglényegesebb lépés a francia forradalom idején történt, amikor eltörölték a monarchiát, és megszületett az az elgondolás, hogy az a francia nemzet állama, amelynek tagjai az állam polgárai, akik jogilag valamennyien egyenlők. Az állam voltaképpen az ő államuk, amelynek az a feladata, hogy a közjót szolgálja. Végül is ezen az elképzelésen nyugszik a modern állam – még ha az ember nem is érzi pontosan így nap mint nap –, és ezen alapulnak az intézményei.

Ez a fajta állameszme Európában született s az európai kivándorlók által létrehozott Egyesült Államokban valósult meg először kiterjedt formában. S ha végigtekintünk a történelmen, akkor azt látjuk, hogy a fáraóktól kezdve Szent Istvánon át egészen az újkorig teljesen másfajta politikai berendezkedésekkel találkozunk, amelyek, noha nagyon sok mindenben különböznek egymástól, alapvetően mégis a modern államtól különböznek a leginkább. Ezek a politikai rendszerek ugyanis az uralkodó s az uralkodó dinasztiájának uralmi rendszerei voltak. Úgy fogták fel őket, mint egy uralkodóház vagy egy uralkodó személy tulajdonát, amely fölött szabadon rendelkezik, és amellyel kapcsolatban lehetnek ugyan, de nem szükségképpen vannak kötelességei. Az a gondolat fel sem merült, hogy egy császár, király, kalifa vagy szultán valamiféle közjót szolgáljon…”

ha nem állam, akkor voltaképp mi jött létre?

Ezt a latin terminológiában regnumnak nevezték, amely a latin rex – király – szóból származik, és voltaképpen királyságot akar jelenteni, de magyarra ugyanolyan jól fordítható az ország szóval is. Az ország voltaképpen ”úrság”, uraság, tehát egy úrnak az országa, tartománya, vagyis ami fölött egy úr uralkodik. A regnum egy olyan országot, ”úrságot” jelöl, amelynek az ura a király. Szent István és utódai, az Árpádok nem azért uralkodtak, hogy a közjót segítsék elő, hanem mert – Isten kegyelméből – ez az ő országuk, az ő „tulajdonuk” volt. Mert Isten úgy látta jónak, hogy Szent Istvánnak koronát küldessen, őt királlyá koronáztassa, és utódai ezt a koronát viseljék – az Árpádok nagyobb dicsőségére, de semmiképp sem a közjó érdekében…”

Mégegyszer: a fenti szövegnek különféle variációi már jóval 1996. előtt is olvashatók voltak. Engel Pál csak érthetően megfogalmazta (korábban a saját kutatásaival kiegészítette) ezeket az ismereteket (a szentistvánozást meg az Árpádokat most csak engedjük el a fülünk mellett).

Rögzítsük mégegyszer, nem lehet elégszer hangsúlyozni: nem volt semmiféle államalapítás, a magyar állam sem akkor nem keletkezett, sem később, a magyar államiság a történelmünkben soha egy percig sem létezett.

És?

Érdekel ez ma valakit Magyarországon?