Keresés ebben a blogban

2015. december 15., kedd

Mein Kampf

Néhány napja leírtam, hogyan jutunk el a nemzeti szocializmusok győzelméhez. Azt akkor nem gondoltam, hogy ilyen gyors lesz a süllyedés, hogy egy iszonyatosan buta ember nyilvánosan szétordíthatja a maga förtelmes világképét, és utána nem történik semmi. Először fordul elő velem, hogy csak hebegni tudok, ha akkor élek, ugyanezt éreztem volna Hitler üvöltözései idején. Ez borzalmas.

„…a Fideszben a mindennapi patriotizmus élettörvény.

Bágyadtan közlöm, hogy a patriotizmus a gazemberek utolsó menedéke, a korlátolt, primitív és gyáva alakok így gyűjtenek maguk köré magukhoz hasonló tömegeket.

„Az európai szellem és az ő emberei ma felszínes és másodlagos dolgokban hisznek: emberi jogokban, haladásban, nyitottságban, újfajta családokban, toleranciában. Ezek szép és kedves dolgok, de valójában másodlagosak, mert csak származékok. Igen, Európa ma hisz a másodlagos dolgokban, de nem hisz abban, ahonnan és amiből ezek a dolgok származnak. Nem hisz a kereszténységben, nem hisz a józan észben, nem hisz a katonai erényekben, és nem hisz a nemzeti büszkeségben.

Szoktam ideírni, hogy mindig van lejjebb. Felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy ennél, ami itt áll, már nincs lejjebb. A kereszténység és a nemzeti büszkeség ebben az országban még disszonánsabb, mint bárhol másutt, de a katonai erények felemlegetése egy bomlott agyvelő olyan mély sötétségét jelzi, amit nemhogy gyógyítani, kezelni is reménytelen.
Az emberiség történelmében nem az első eset, hogy közveszélyesen beteg emberek kerülnek hatalmi helyzetbe. Azt hittem, az atlanti térségben Hitler után ez soha többé nem fordulhat elő.

Tévedtem.