Keresés ebben a blogban

2015. június 12., péntek

Magyar Ital- és Áruautomata Szövetség



Na? Tudták? Először arra gondoltam, ezt a címet csak így magában fölteszem, de még idejében rájöttem, esetleg azt hiszik, hogy hülyéskedem. Hogy ki akartam találni valami abszurd marhaságot, és most azzal traktálom a nagybecsű közönséget.

Ünnepélyesen beismerem, én ilyet nem tudok kitalálni, ha valami nagyon vadat akarok, akkor sem.

Ennek a szövetségnek van elnöke, most nyilatkozott valami nagy horderejűt, nem bírtam elolvasni, nem a röhögéstől, nem is a bosszúságtól, egyszerűen nincs időm ilyenekre. Magát újságírónak képzelő jampec kimegy a helyszínre, „fölveszi az anyagot”, a magát szerkesztőnek képzelő nyikhaj meg fölteszi mint hírt. Ez önmagában egy förtelem, a szennyáradat, amibe lassan belefullad a szerencsétlen fogyasztó, aki azt hiszi, értesül valamiről.

De hát nem csak ez a baj. Ehhez foghatóan bosszantó ezeknek a szervezeteknek a léte. Egyrészt azért, mert az ilyesminek általában van székháza, de minimum irodája, elnöke, főtitkára, területi titkára, minden ilyen léhűtő előszobájában ül egy incike, akinek fogalma sincs róla, mit kellene csinálnia, fizetések, fűtés, világítás és az ezekkel együtt járó fontoskodás: ha egy falusi népbolt fel akar állítani egy ital- vagy áruautomatát, nyilván nem kerülheti meg a Szövetséget, az véleményez, esetleg engedélyez, mert az ilyen szövetségek szeretnek hatóságként viselkedni, és a szerencsétlen, sokszáz éve megalázott és megfélemlített magyar zsellér oda is járul az ital- és áruautomata szövetség elé, kegyeskedne neki engedélyezni egy ilyen masina üzemeltetését. Másrészt azért, mert ezeknek a léte politikai tényezővé válik azáltal, hogy a falusi futballista nevezi ki az elnököt és tart avatóbeszédet, abban a hitben, hogy ezek a nyavalyások „rajongókat” szereznek, azok meg hozzák magukkal a szavazókat.

Én híve vagyok mindenféle civil szervezetnek, de ugye tudják, ez nem az. Ezekkel van tele az ország, bebújnak minden résbe, mint a svábbogár, csak az illető ízeltlábúnál lényegesen kártékonyabbak.