2022. december 1., csütörtök

A nácikról

 

„Nem tudom, hogy Gyurcsány Ferencnek vannak-e történész tanácsadói. Ha vannak, javaslom, hogy bocsássa el őket.”

Ha olyanok, mint a javaslattevő, akkor én is.

Bírom ezeket a felkent tudós „történészeket”. Mi csak ne pofázzunk mindenféléket, majd azt ők tudják. Majd Karsai László megmondja, milyen a náci. Ő az egész háztömb helyett tárgyilagos, mely tárgyilagosságnak alapvető ismérve a totálisan értelmetlen, megmagyarázhatatlan és ostoba Gyurcsány-fóbiája, valamint a kényes és óvatos miniszterelnök-mosdatás, ami azon a mezsgyén tántorog, aminek a másik oldalán már a csúti futballista iránti rajongás tenyészik. Ezenkívül egyedül ő van hivatva megállapítani, milyen a náci, mert az a történészek dolga és egyedül az övék, kuss az alvégen.

A történész dolga, hogy a történelem elnevezésű diszciplínával foglalkozzék. A rend kedvéért rögzítsük a közkézen forgó, felületes definíciónál pontosabban, mit nevezünk történelemnek: a történelem a nyilvános események hiteles adatainak sora, az intézményekhez tartozó emberek, embercsoportok cselekedeteit rögzítő dokumentumok jegyzéke. Valamint az ok és okozat feltárása, ha a tudomány művelői elegendő ismerettel, azaz korabeli adattal és dokumentummal bírnak az események magyarázatához. A történelemtudomány természettudományos módszerekkel dolgozik, minél távolabb kerül ettől, annál kevésbé nevezhető tudománynak.

Azaz a történész nem szakértője a nácizmusnak, nem dolga annak meghatározása, azaz fölösleges nagyképűsködni és fölényeskedni, a történész legföljebb a magánvéleményét, a foglalkozásától teljesen független nézeteit közölheti, akárha utcaseprő is lehetne taglalt esetünkben. Egy közepes képességű történésztől az várható el, hogy ismertesse a nagyérdemű közönséggel a német történelem 1933. és 45. közötti törvényeit, azok köznapi alkalmazását, a nemzetiszocializmusnak a németországi megnyilvánulásait.

Egy jó képességű történész arra is képes lehet, hogy fentiekből összeállítsa a nemzetiszocializmus lényegi jellemzőit, és azokat összevesse a Gyurcsány Ferenc által leírt 12 ponttal. Ehhez mindenekelőtt az volna szükséges, hogy ismerje és a maga számára kötelezővé tegye Tacitus alaptételét. Sine ira et studio. Tisztességes történész legalább Tacitus óta harag és részrehajlás nélkül írja a történelemről szóló mondatait (ha magának Tacitus-nak ez nem sikerült is) – a történések ugyanis objektív jelenségek, azaz függetlenek mindenféle szemléleti befolyástól. Még egyszer: tisztességes történész. Akiből nem süt az ellenszenv és a pökhendiség. „Ha Gyurcsány 12 pontját szemináriumi dolgozatnak fognám fel, akkor azt mondanám, hogy ez nem sikerült… Hiányzik belőle ugyanis a tömegmozgalom, hiányzik az összes többi párt betiltása és a totális sajtóellenőrzés is…” Kell-e mondanom, nem hiányzik. Van a magyar állampártnak CÖF-je, a többi pártot nem kellett betiltani, megtette azt áttételesen a választási törvényük, az egész országot beterítő médiájukon meg mit ellenőriznének. Ami valamelyest veszélyes volt, rég megsemmisítették. Az egy szál tévé, ami őfelsége ellenzékeként működik és lényegében nézhetetlen, vagy az ugyancsak egy szál rádió, aminek semmi köze nincs a rádiózáshoz (az idézett Karsai-mondatok is onnan áradtak ki az éterbe), kifejezetten jó, ha van, lehet rá hivatkozni, hülyéknek beadni, hogy itt milyen médiaszabadság van és nincs nácizmus.

„…sorolta még ellenérveit Karsai László, aki szerint nincs is szükség fasizmusra, nácizmusra, tömegterrorra, jobb módszer az intézmények kiüresítése, a sajtó megszállása, elárasztása hazugságokkal, bizonyos szabadságjogok meghagyása. Mint mondta, az ellenzék is hozzájárul, hogy a rendszer fennálljon, és akárhogy is szervezték meg az idei választást, azért sok millióan szavaztak újra erre a rezsimre…”

A náci Németországban is sokmillióan szavaztak arra a rezsimre.

Az igazán nagy baj az, hogy Karsai felsorolja, miért tipikus náci a mai Magyarország társadalmi és politikai berendezése, indítva ezt a felsorolást azzal, hogy nincs is szükség nácizmusra. A fene egye meg, hát persze, hogy nincs már rá szükség, hiszen működik! Tizenhárom éve.

Az igazán nagy baj az, hogy talán nem Karsai képességei szerények, hogy talán ő is elég pontosan tudja, amit felsorol, az a 21. század nácizmusa. Egy szövetségi rendszerben zárványként működő sunyi és gyáva nácizmus, a hajdani németországinál is sunyibb és gyávább, lényegünknek megfelelően lábszagú nácizmus. A baj az, hogy Karsai mondata mögött, miszerint „nincs intézményes antiszemitizmus”, ott van a magyar hétköznap gyakorlatának tudomásul vétele: nincs semmi szükség az intézményesre, az antiszemitizmus szélesen elterjedt és működőképes, a gyűlöletet maga a miniszterelnök szítja a marha baloldal által „kétértelműnek” nevezett egyértelmű uszításaival.

Az igazán nagy baj az, hogy Karsainak nemcsak a történészi viselkedése taszító, hanem főképp az emberi mentalitása. Amivel beállt a „baloldali” ökölrázók közé, akik egy pillanat alatt váltak a nácik támogatóivá. Mikor a mindent elsöprő objektivitás nevében elkezdték tönkretenni az egyetlen embert, aki ebből az országból képes lett volna élhető helyet csinálni. Éppen abban a pillanatban mentek neki, amikor Gyurcsány Ferencnek a legnagyobb szüksége lett volna a támogatásukra, hogy a saját pártjának megtisztítása után nekiláthasson annak a munkának, amit 16 évvel korábban kellett volna elkezdeni. Ezeknek a „baloldaliaknak” (akiknek különben lényegesen több közük van a látens náci érzelmekhez, mint a hagyományos értelemben vett baloldalisághoz) mára sikerült elérniük, hogy Gyurcsány Ferenc elkezdje végleg és visszavonhatatlanul kiírni magát a politikából. Például ezzel a bejegyzéssel, amihez hasonlót sem tehet ki politikus.

Nekem ez különben kifejezetten rokonszenves, minthogy minden mondata tökéletesen jeleníti meg a valós helyzetet, azaz abszolút igaza van, csakhát…

Csakhát korunkban és országunkban ennek nincs sok értelme. Hiába van ugyanis igaza, ebben sokkal több az indulat, mint a racionalitás. Hidegen, élesen vágó észre volna most szükség, annak felismerésére, hogy minden kártékony lényt csak az ő fegyverénél erősebb, hatásosabb fegyverrel lehet eltávolítani.

Hogy mi volna a dolga egy tisztességes történésznek?

Nem mindegy?

Jelenleg nem tehetünk mást, mint hogy megállapítjuk, mit tesz a történész és ezenközben mit a karaván.