Ma délután 4-kor (16 órakor) lesz a Duna tévén A három testőr, méghozzá az 1953-ban készült, életem első nagy kalandfilm élménye.
A neten lévő műsorban vannak hozzá fényképek. Az 1961-ben készült filmből. Ugyancsak emlékezetes, Myléne Demongeot és Perrette Pradier miatt néztük meg többször, az egyik évfolyamtársam lefogyott és belesápadt a szerelembe, még évekig könnyes lett a szeme, ha Myléne Demongeot nevét meghallotta. Ez A három testőr volt az esszenciális szereposztása a francia kalandfilm későbbi pénztárrobbantóinak, Gérard Barray, Georges Descriéres, Jacques Toja itt lett világhírű, a két lányról nem is beszélve.
Na ennek a filmnek a képeit töltötték fel az 1953-as, Hunebelle rendezte "klasszikus"-hoz.
Fontos ez? Hányan tudják a különbséget rajtam kívül, és hányan veszik észre az oda nem illő képeket?
Ugye? Kit érdekel?
A baj az, hogy egy emberről (csoportról) sokadszor bizonyosodik be: fogalma nincs arról, ami a feladata volna. A baj az, hogy egyre kevesebben lesznek, akik képesek megfelelni azoknak a követelményeknek, amiket az egyes területek jelentenek, az utcasepréstől az orvostudományig és a pedagógiáig. Jó lesz az úgy is. Nagyjából olyasmi, aminek lennie kellene.
Sokszor elmondtam, politikusok és kereskedők irányítják az életet, azaz a linkség, a folyamatos hazudozás szabja meg az embernek a világhoz való viszonyát. Akár tudja, akár csak érzi, a rakodómunkás és a levéltáros eszerint teszi a dolgát. Körülbelül. Így is jó, énekelte Zorán, és akkor mi azt hittük, jól megmondta a szocializmusnak.
Pedig ilyen az egész, általunk ismert, atlanti térségnek nevezett kultúra.
Nem számít. Lesz ez még rosszabb is.
Na ez az!
600 milliárd a Várra meg a Podmaniczky utcára. Ennek a vidéki futballistának a világképét már olyanok alakították, akiknek mindegy, milyen filmhez melyik képet teszik.
Különben is, mi a fenét nyavalygok itt? A filmek címe még ugyanaz.
ez az 1953-as filmből való kép (balról a harmadik D'Artagnan - Georges Marchal)
és ez az 1961-es (D'Artagnan - Gérard Barray és a Mylady - Myléne Demongeot)