2016. január 14., csütörtök

Ez van

„A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési ügyekért felelős államtitkára, Tasó László korábbi nyíradonyi polgármester.”
Tasó László szakközépiskolákba járt. Aztán főiskolai „diplomát” szerzett szociális munkás szakon. Aztán másoddiplomája is van, humán menedzsment specializáció. Így hívják. Valamint Európa-szakértő végzettséget is szerzett.
Nyíradony lakosainak száma 7700, népsűrűsége 80. A zárt beépítésű utcák száma 0 (zéró, nulla, egy sem). Magyarországon az a település lesz város, amelyik kérvényezi. Feltételrendszer nincs.
Debrecen lakosainak száma 200 000, népsűrűsége 440. Debrecent szokás volt a legnagyobb magyar falunak nevezni. Ne legyünk rosszindulatúak, Debrecen helyenként emlékeztet városra. Debrecennek van 2 (kettő) villamos vonala, 4 (négy) troli, és néhány tucat autóbusz vonala.
Tasó László egy debreceni intézményben szerezte az Európa-szakértői „végzettségét”, ilyenformán körülbelül egy fél évig alkalma volt megismerni egy tömegközlekedési struktúrát.
Budapest népsűrűsége 3300. New Yorké 26 000.
Tasó László a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési ügyekért felelős államtitkára. Nem Nyíradony közlekedési ügyeiért, nem is Debrecen, nem is Budapest, hanem az ország közlekedési ügyiért. Az ország meg része az Európai Uniónak, tagja a NATO-nak. Tasó László ezért „felelős”.

Havasi Ferenc 1929-ben született.
Apja gyári munkás volt a lábatlani cementgyárban. Két polgári osztályt végzett, tizennégy éves korában segédmunkás lett apja munkahelyén, majd kitanulta a kőműves szakmát. 1947-ben lett tagja az építőmunkások szakszervezetének, 1948-ban belépett a Magyar Dolgozók Pártjába. 1949-ben munkahelyén, a Lábatlani Cement- és Mészműben üzemi párttitkárnak választották, a következő évben az MDP tatabányai pártbizottságán agitációs és propaganda titkár lett; egy éves pártfőiskolát végzett. 1952-től a Komárom megyei pártbizottságon agitációs-és propaganda osztályvezető volt, 1954-től másodtitkár, majd 1956 után az MSZMP Komárom megyei titkára. Közgazdasági technikumot végzett, 1958-tól három évig az SZKP moszkvai pártfőiskola hallgatója volt…  A változások szükségességét felismerve képtelen volt a gazdasági reformokat irányítani… Az 1988. májusi országos pártkonferencia után, 1988. június 9-én kérte nyugdíjazását.

Nem hittem volna, hogy valaha pozitív beállításban fogom megjeleníteni Havasi Ferencet. Nem hittem volna…

Ugyan már. Mit számít, hittem volna vagy nem. Ez a mérce. És ez már most túl magasan van.